کد خبر : 1375
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 دی 1394 - 9:46

کمک بلاعوض وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان

دهقان نیوز / این مرکز به صورت کامل آمادگی دارد تا برای برداشت سبزی و صیفی، میوه‎های درختان و نشاکاری، یارانه خرید دستگاه های نوین را به این بخش ها پرداخت کند.

دهقان نیوز:
[ad_1]

 

دهقان نیوز / سال آینده ماشین آلات جدید در بخش کشاورزی وارد کشور خواهد شد که این مرکز به صورت کامل آمادگی دارد تا برای برداشت سبزی و صیفی، میوه‎های درختان و نشاکاری، یارانه خرید دستگاه های نوین را به این بخش ها پرداخت کند.

 

به گزارش ایرنا عقیل عبادی روز دوشنبه در همایش مکانیزاسیون نخیلات کشور در شهرستان عنبرآباد افزود: در گذشته کشور ما در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در دنیا حرف برای گفتن داشت اما بتدریج با مشکلاتی که پیش روی این بخش ظهور پیدا کرد از رقابت باز ماندیم.
وی یکی از دلایل اصلی باز ماندن از رقابت را پیشرفت علم و تکنولوژی در کشورهای دیگر دانست و بیان کرد: کشورهای توسعه یافته با استفاده از علم روز و ماشین‎آلات مکانیزه تولیدات خود را اقتصادی کردند اما در کشور ما تولیدات به روش سنتی است.
وی گفت: اگر بخواهیم با سایر کشورها رقابت کنیم باید کشاورزی خور را به ‎روز رسانی کنیم و میسر نمی شود مگر با استفاده از ماشین آلات و مکانیزاسیون روز دنیا که قسمتی در کشور تولید و قسمتی دیگر در خارج از کشور تولید می شود.
معاون مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی افزود: حدود ۳۰ درصد از عملیات‎های داشت و برداشت کشور در سطح باغ ها و مزارع به صورت سنتی انجام می‎ شود یا به دلیل عدم دسترسی انجام نمی‎گیرد.
وی با بیان این مطلب که جنوب کرمان از کارشناسان و باغداران پیشرفته برخوردار است و سطح زیر کشت بالایی دارد گفت: این سازمان در سال جاری به اندازه حدود سه استان اعتبار در بخش مکانیزاسیون جذب کرده است.
عبادی بیان کرد: سال آینده ماشین آلات جدید در بخش کشاورزی وارد کشور خواهد شد که این مرکز به صورت کامل آمادگی دارد تا برای برداشت سبزی و صیفی، میوه‎های درختان و نشاکاری، یارانه خرید دستگاه های نوین را به این بخش ها پرداخت کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم گفت: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی ورود تکنولوژی به این بخش است که در این راستا حمایت های خوبی تاکنون از کشاورزان داشته است.
سید یعقوب موسوی تصریح کرد: امروز تولید محصولات کشاورزی به روش سنتی صرفه اقتصادی آنگونه که باید ندارد و کشاورزان با این روش های تولید قادر به رقابت با سایر تولیدکنندگان نیستند.
وی گفت: در همین راستا این همایش برای آشنایی کشاورزان و باغداران نخیلات در جنوب شرق با دستگاه های نوین برداشت و سایر اقدامات که برای اولین بار در جنوب شرق از کشور ایتالیا وارد شده است، برگزار شد.
وی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با انتقال دانش فنی از کشورهای پیشرفته رشد و توسعه بخش کشاورزی را شاهد باشیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان این مطلب که جنوب کرمان با تولید سالانه ۱۸۱ هزار تن انواع محصول خرما رتبه اول تولید کشور را دارد گفت: این میزان تولید با روش های جدید و روز دنیا می تواند بیشتر و کیفیت محصول چندین برابر افزایش پیدا کند.
وی افزود: آشنایی کشاورزان و تولیدکنندگان با روش های نو یکی از اقدامات موثر سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان است که در همین راستا برنامه ریزی های مناسبی انجام شده است.
نخستین همایش مکانیزاسیون نخیلات کشور با حضور کارشناسان و باغداران بزرگ استان های، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در مجتمع کشاورزی سعدآباد شهرستان عنبرآباد در یک روز برگزار شد.
جنوب استان کرمان با هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج و رودبار جنوب با تولید سالانه ۱۸۱ هزار تن انواع محصولات خرما رتبه اول تولید این محصول را در کشور دارد.
۷۴۳۸/۳۰۲۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.