کد خبر : 4536
تاریخ انتشار : جمعه 30 بهمن 1394 - 14:14

کشت گیاهان دارویی با هدف درآمدزایی و ایجاد اشتغال

دهقان نیوز / کشت گیاهان دارویی با هدف درآمدزایی و ایجاد اشتغال مردم نیز استفاده می شود.

دهقان نیوز / کشت گیاهان دارویی با هدف درآمدزایی و ایجاد اشتغال مردم نیز استفاده می شود.

 

خداکرم جلالی در مهران اظهار کرد: همچنین بیابان زدایی در سه هزار هکتار از اراضی کشور در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه این میزان بیابان زدایی در مناطق بحرانی کشور پیش بینی شده که با تامین اعتبار اجرایی می شود، افزود: با یک راهبرد و مشارکت مردمی در همه طرح ها هم هزینه ها را کاهش خواهیم داد و هم رویش را سرعت می بخشیم.
جلالی تاکید کرد: باید انگیزه ها را برای مشارکت بیشتر مردم در اجرای طرح های بیابان زدایی و آبخیزداری بالا ببریم تا ضمن حفاظت از جنگل ها یک اقتصاد پویا را برای مردم ایجاد کنیم.
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور یادآور شد: در بیشتر عرصه های جنگل کاری مشارکتی از کشت گیاهان دارویی با هدف درآمدزایی و ایجاد اشتغال مردم نیز استفاده می شود.
شهرستان مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد.
رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در سفری یک روزه با هدف بازدید از طرح های آبخیزداری و جنگل کاری عرصه های طبیعی ایلام روز چهارشنبه وارد این استان شد.
دیدار با استاندار ایلام، بازدید از عرصه های جنگلی بوستان جنگل چغاسبز، سازه های آبخیزداری تنگه ارغوان، نهالستان های ایوان و مهران و طرح های احیای جنگل در مهران از دیگر برنامه های سفر خداکرم جلالی به استان ایلام بوده است.
در استان ایلام ۶۴۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که بخش مهمی از این جنگل ها را درختان بلوط تشکیل می دهد که در سال های اخیر بخاطر خشکسالی و تهدید عامل انسانی خسارت های زیادی به این جنگل ها وارد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.