کد خبر : 25287
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - 18:49

کشت زعفران در منزل + عکس

اگر دمای هوا در فصل پاییز نوسان نداشته و همواره سرد باشد، گل های زعفران سریعتر از برگ ها رشد می کنند و می توان زعفران بیشتر تهیه کرد.

مهدیه نصرالهی بانوی کارشناس گل و گیاه بروجردی در منزل خود اقدام به کشت زعفران نموده است.

به گزارش دهقان نیوز از لرستان، این کارشناس گل وگیاه گفت: بروجرد از نظر آب و هوا وخاک، قابلیت کشت زعفران را داشته ودر گذشته نیز یکی از مناطق زیر کاشت این گیاه بوده است.
نصرالهی با اشاره به اینکه در حال حاضر در چندین نقطه از بروجرد زعفران کشت می شود اظهارکرد: کشت زعفران در یک سال زراعی نیازمند پنج تا هفت مرتبه آبیاری بوده و هزینه ی زیادی هم ندارد و با رعایت اصول کشاورزی و نظارت متخصصین جهاد کشاورزی قابل کاشت در شهرستان است.
وی افزود:هزینه هر کیلو پیاز زعفران ۵۰ هزار ریال بوده که عدد آن به پیازچه های کوچکتر تقسیم می شود و از هر کدام چندین گل زعفران رشد می کند.
این کارشناس گل وگیاه اظهارکرد: هر کیلوگرم گل زعفران را بین ۲هزار تا ۲هزار و ۲۰۰ گل بوده که حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰هزار ریال متغیر است و از ۱۱۰تا ۱۱۶کیلوگرم گل زعفران می توان یک کیلوگرم زعفران خالص تهیه کرد.
نصر الهی اضافه کرد: اگر دمای هوا در فصل پاییز نوسان نداشته و همواره سرد باشد، گل های زعفران سریعتر از برگ ها رشد می کنند و می توان زعفران بیشتر تهیه کرد.
شهرستان بروجرد دارای ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.