کد خبر : 13547
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 تیر 1395 - 18:47

کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد پایدار دارد

دهقان نیوز / ایران جزو کشورهایی است که ظرفیت کشاورزی را دارد و باید به آن توجه شود ولی متاسفانه در حال حاضر کشاورزی در درجه اول اولویت نیست.

دهقان نیوز / ایران جزو کشورهایی است که ظرفیت کشاورزی را دارد و باید به آن توجه شود ولی متاسفانه در حال حاضر کشاورزی در درجه اول اولویت نیست.

 

علی ابراهیمی در نشست کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان شازند افزود: هیچ کشوری در زمینه اقتصاد نمی تواند ادعا داشته باشد مگر اینکه از نظر تامین مایحتاج غذایی بتواند به خودش اکتفا کند و یا اگر واردات هم دارد کسی نتواند در تامین غذا به آن خدشه وارد کند.
وی افزود: ایران جزو کشورهایی است که ظرفیت کشاورزی را دارد و باید به آن توجه شود ولی متاسفانه در حال حاضر کشاورزی در درجه اول اولویت نیست و تاکنون به صنعت بیشتر پرداخته شده است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: اگر بخواهیم به اقتصاد مطمئن دست پیدا کنیم باید به موضوع کشاورزی بیش از پیش و به صورت اساسی پرداخته شود چرا که از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست.
نماینده مردم شازند در مجلس در خصوص کشت هندوانه در شهرستان گفت: مدیریت جهاد کشاورزی در این خصوص ابزار مهار کننده ندارد اما منابع آب و محیط زیست این ابزار را دارند و باید از کشت هندوانه به دلیل مصرف بالای آب و مشکلات زیست محیطی آن جلوگیری کنند و در این حوزه به جهاد کشاورزی کمک کنند.
فرماندار شازند نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ روستای شازند با موضوع موقوفه درگیر هستند و کشاورزان و سرمایه گذاران به دلیل سنددار نبودن زمینها نمی توانند برخی تولیدات را راه اندازی کنند و نیاز است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.
غلامعباس میرزائی افزود: شازند با تولید سالانه بیش از ۳۰۰ تن عسل رتبه اول تولید این محصول در استان را دارد ولی در زمینه بسته بندی و بازاریابی فعالیت چندانی انجام نشده و عسل این شهرستان با نام دیگر شهرستانها وارد بازار می شود که لازم است در ایجاد صنعت بسته بندی در این شهرستان تلاش شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.