کد خبر : 52151
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 12:07

کشاورزی نیازمند الگوی کشت است / گوجه روی دست کشاورزان ماند

کشاورزی برای رونق و توسعه نیازمند الگوی کشت است.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قزوین گفت: کشاورزان همیشه با چالش هایی روبرو هستند و اکثر این مشکلات هم در کل کشور وجود دارد.

اکبر باقری در گفتگو با دهقان نیوز مشکل تامین نهاده های کشاورزی مانند کود و بذر را از مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: نهاده های کشاورزی بموقع و به میزان نیاز در اختیار کشاورزان قرار نمی گیرد.

وی پایین آمدن قیمت گوجه فرنگی را از مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: هم اکنون گوجه فرنگی را کیلویی حدود ۷۰۰ تومان از کشاورز می خرند در حالی که قرار بود از سوی دولت کیلویی ۱۱۵۰ تومان خریداری شود ولی این موضوع عملی نشد.

وی گفت: هم اکنون محصول گوجه فرنگی قزوین روی دست کشاورز مانده و کشاورز مجبور است با قیمت ارزان محصول گوجه فرنگی خود را بفروشد.

رییس نظام صنفی کشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به موضوع تامین آب در بخش کشاورزی استان به دهقان نیوز گفت: با بارش های خوبی که در فصل زراعی گذشته داشتیم مشکل آب نداشتیم ولی در فصل های پیش رو اگر با کاهش بارندگی مواجه شویم با مشکل تامین آب روبرو خواهیم بود.

باقری گفت: امسال کشت کلزا در استان قزوین توسعه یافته و روند خوبی دارد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های خوب استان قزوین در بخش کشاورزی گفت: البته بخش کشاورزی برای رونق و توسعه نیازمند الگوی کشت است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.