کد خبر : 30308
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اسفند 1395 - 9:53

کشاورزی در سال ۹۵ حال خوبی نداشت ! / حجتی اجازه ندهد نمایندگان در انتصاب مدیران کشاورزی دخالت کنند

در سال ۹۵ شاهد نگاه مثبتی در کشاورزی نبودیم.

در سال ۹۵ شاهد نگاه مثبتی در کشاورزی نبودیم.

مدیرعامل مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور در گفتگو با دهقان نیوز، حال و روز بخش کشاورزی در سال ۹۵ را خوب ندانست و گفت: با وجود موفقیت هایی که در سال جاری برای کشاورزی کشور به ثبت رسید اما کشاورزان از حال و وضع خود در سال ۹۵ ناراضی هستند و در این سال آنچنان شاهد نگاه مثبتی در بخش کشاورزی نبودیم.

سجاد سنجابی با اشاره به باران های خوب در سالجاری و زراعت مناسبی که ایجاد شد گفت: متاسفانه برخورد دولت با کشاورزان در سال ۹۵ مناسب نبود و عملا خسارات زیادی به بهره برداران بخش کشاورزی وارد شد. تاخیر در پرداخت پول محصولاتی مانند گندم، ذرت، چغندر و .. آن هم با افزایش ناچیز قیمت خرید یکی از همین برخوردهای غیرمنطقی دولت با کشاورزان بود.

وی با اشاره به ضعف مدیریت در برخی سازمان های جهاد کشاورزی گفت: متاسفانه برخی مدیران به ناحق جابجا می شوند و مسئولیت می گیرند که بسیاری از این انتصابات، حاصل پیگیری های نمایندگان مجلس است.

مدیرعامل مجمع ملی تشکلهای کشاورزی کشور در همین خصوص از وزیر جهاد کشاورزی خواست اجازه ندهد نمایندگان در انتصابات مدیران جهاد کشاورزی دخل و تصرف کنند چرا که این موضوع باعث می شود مدیران در اختیار نماینده باشند و از رسالت اصلی خود که خدمت به کشاورزان است دور بمانند.

سنجابی متناسب نبودن هزینه های تولید با نرخ تورم را یکی از مشکلات بخش کشاورزی در سال ۹۵ برشمرد و گفت: عملا هزینه های کشاورزی با تورم همخوانی ندارد. هزینه های تولید بالاست و از طرفی درآمدها پایین است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.