کد خبر : 40103
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1397 - 9:29

کشاورزی بی سر و سامان است! / اتمام حجت با حجتی / وزارت جهاد برنامه‌ای برای کشاورزی ندارد

این بار تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آییم.

یک نماینده مجلس گفت: طی روزهای آینده یکبار دیگر با وزیر کشاورزی درباره سر و سامان دادن کشاورزی کشور، اتمام حجت می‌کنیم اگر فکری نکند از اهرم‌های قانونی استفاده کرده و این بار تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آییم.

یحیی کمالی‌پور در گفتگو با فارس در کرمان با اشاره به وضعیت حمایت دولت از محصولات کشاورزی که موجب نارضایی مردم جنوب استان کرمان را فراهم آورده اظهار داشت: با تأسف در حوزه محصولات کشاورزی همان‌طور که در مجلس اعلام کردم وزیر جهاد کشاورزی توانایی مدیریت این وزراتخانه را ندارد و عملاً هیچ برنامه سازمان‌یافته و منسجمی برای محصولات کشاورزی، کاشت، برداشت و نه برای آمایش کشاورزی کشور ندارد.

 

وی افزود: کشاورزی کشور بی‌سروسامان حرکت می‌کند و مردم نیز هر نوع محصول کشاورزی را طبق میلشان می‌کارند و نهایتاً با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و تعادل در زمینه کشت محصولات کشاورزی به میزان کافی وجود ندارد.

 

 نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با ذکر مثالی تصریح کرد: به‌عنوان مثال گوجه در شهرستان رودبار کیلویی بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود و گاهی اصلاً از کشاورز خریده نمی‌شود اما همین گوجه در تهران کیلویی بین ۱۸۰۰ تا ۲ هزار تومان تومان به فروش می‌رسد این تفاوت قیمت زیاد به چه دلیل است.

 

کمالی‌پور اظهار داشت: جواب مشخص است وزارت جهاد کشاورزی هیچ برنامه‌ای برای کشاورزی نه‌تنها در جنوب استان کرمان بلکه برای هیچ کجای کشور ندارد مثلاً ما شاهد بیرون ریختن سیب‌های درختی در استان‌های شمالی کشور و بیرون ریختن بسیاری از محصولات در استان‌های دیگر بودیم و ما در هیچ نقطه کشور یک حرکت منسجم و سازمان یافته‌ای از وزارت جهاد کشاورزی ندیدیم.

 

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که دولت تا چه حد به تعهد خود در خرید تضمینی محصولات کشاورزی پایبند بوده است، گفت: هنوز برای محصولاتی که در حوزه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد تولید می‌شود به خرید تضمینی نرسیدیم.

 

وی عنوان داشت: دستور برای خرید تضمینی را از وزارت کشاورزی گرفته‌ام اما خرید تضمینی مشکلی از کشاورزهای ما را حل نمی‌کند اگر دولت می‌خواهد به کشاورزان کمک کند باید روی خرید توافقی کار کند یعنی حداقل قیمت تمام شده محصول را از کشاورز بخرد و الا اگر بخواهد در قالب خرید تضمینی امروز بخرد و طی ۶ ماه تا یک سال آینده هزینه آن را پرداخت کند به این روش سودی برای مردم ندارد.

 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طی روزهای آینده یک بار دیگر با وزیر کشاورزی اتمام حجت می‌کنیم اگر فکری برای کشاورزی نکند ما نیز از اهرم‌های قانونی در اختیار خودمان استفاده می‌کنیم و این بار هم تحت هیچ شرایطی کوتاه نمی‌آییم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.