کد خبر : 39118
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 اسفند 1396 - 12:48

کشاورزان نگران کم آبی هستند / کشاورز بجز کشاورزی کاری ندارد / کشاورزان را حمایت کنید

کشاورزان نگران وضع کم آبی هستند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خراسان شمالی گفت: این روزها کشاورزان بیش از گذشته نگران وضع کم آبی و محدودیت منابع آبی هستند.

مهدی باقری شیروان در گفتگو با دهقان نیوز گفت: کشاورزان امیدوار بودند در فصل پاییز و زمستان سال زراعی جدید با بارش باران و برف خوبی روبرو شوند ولی تا امروز این وضع مطلوب نیست و کشاورزان نگران تامین آب مزارع کشاورزی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه معیشت کشاورزان از طریق کشاورزی است و کار و حرفه ای به جز کشاورزی بلد نیستند گفت: برای کشاورزان دشوار است که روستا را ترک و به شهرها مهاجرت کنند.

دبیر نظام صنفی کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون برخی کشاورزان گندمکار در بلاتکلیفی بسر می برند و صرفا بخاطر اینکه مزرعه آنها سبز بماند اقدام به کاشت گندم کرده اند و نمی دانند در آینده چه وضعیتی در انتظار گندمکاران است.

باقری با اشاره به مشکلات پیش روی گنمکاران گفت: طی سالهای اخیر پول خرید تضمینی گندم را با تاخیر و آن هم در چند قسط پرداخت می کنند ضمن اینکه میزان پول پرداختی نیز متناسب با نرخ تورم و قیمت نهاده های کشاورزی نیست لذا انتظار می رود پول خرید تضمینی گندم بموقع پرداخت شود و در افزایش این نرخ تجدید نظر شود تا کشاورز به سود منطقی و مطلوب برسد.

وی در پایان با اشاره به نقش کشاورزان در تامین امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات کشاورزی از مسئولان و متولیان خواست از کشاورزان حمایت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.