کد خبر : 42194
تاریخ انتشار : جمعه 8 تیر 1397 - 18:46

کشاورزان در کنار نخیلات خود گلخانه‌ راه‌اندازی کنند

کشاورزان در کنار باغات نخیلات خود مجتمع‌های گلخانه‌ای راه‌اندازی کنند.

کشاورزان در کنار باغات نخیلات خود مجتمع‌های گلخانه‌ای راه‌اندازی کنند تا شاهد توسعه کشاورزی در این مناطق باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی شن‌های روان در ریگان تثبیت می‌شوند.

محمود حجتی در حاشیه بازدید از نخیلات محاصره در شن‌های روان در شهرستان ریگان در گفتگو با فارس اظهار کرد: متأسفانه حاصل زحمات ۱۰ ساله کشاورزان ریگان زیر هجوم شن‌های روان دفن شده‌اند و با توجه به هجوم شن‌های روان نخیلات این باغات در معرض شن‌های روان قرار دارند کهروز به روز بر شدت آنها افزوده می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: در سال‌های اخیر با تدابیر دولت و مجلس شورای اسلامی و مالچ‌پاشی، تثبیت آنها آغاز شده است اما کفاف هجوم شن‌های روان را در این منطقه نمی‌کند که با حمایت دولت و مجلس شن‌های روان در منطقه ریگان تثبیت خواهند شد.

حجتی با اشاره به اینکه با هزار هکتار نمی‌شود جلوی شن‌های روان را در منطقه گرفت، بیان داشت: آرام آرام با تثبیت شن‌های روان باید سرمایه‌ها را در این منطقه حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه دامداران منطقه با استفاده از تسهیلات روستایی از شرایط سنتی به شرایط نوین دامداری روی آورند، اظهار کرد: دامداری سنتی اکنون در این مناطق جواب نمی‌دهد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با توسعه گلخانه‌ها در شرق استان ابراز کرد: توسعه گلخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و در حال تجهیز است، کشاورزان مجربی در منطقه هستند که با توسعه گلخانه‌ها، محصولات خود را به روسیه صادر کرده‌اند .

حجتی تصریح کرد: کشاورزان در کنار باغات نخیلات خود مجتمع‌های گلخانه‌ای راه‌اندازی کنند تا شاهد توسعه کشاورزی در این مناطق باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.