کد خبر : 41420
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1397 - 9:52

کشاورزان بیشترین ضرر را از اعتصاب حمل و نقل دیدند / دولت و صنف حمل و نقل به کمک کشاورزان بیایند

دولت و صنف حمل و نقل ر راستای کمک به کشاورزان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور با اشاره به بروز برخی اختلالات در سیستم حمل و نقل کشور طی روزهای اخیر گفت: آسیب پذیرترین قشر جامعه که همان کشاورزان هستند متضرر بزرگ اعتصاب سیستم حمل و نقل کشور شدند.

محمدشفیع ملک زاده در گفتگو با دهقان نیوز گفت: کشاورزان بعنوان زحمتکش ترین قشر جامعه که مسئولیت تامین غدایی مردم را با زحمات شبانه روزی خود در گرمای بالای ۵۰ درجه و سرمای زیر صفر درجه بر دوش دارند متاسفانه این روزها بدلیل برخی اختلالات در سیستم حمل و نقل کشور دچار ورشکستگی هستند.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی بدلیل قابلیت فسادپذیری بالا باید سریعا جمع آوری شوند و نگهداری آنها در روی زمین مقدور نیست افزود: متاسفانه طی روزهای اخیر اکثر محصولات زراعی، باغی، دامی و نهاده های کشاورزی بدلیل بی توجهی دولت که موجب بروز مشکلاتی در سیستم حمل و نقل کشور شده در حال نابودی می باشد.

وی گفت: انتظار ما از دولت این است که فورا در این خصوص وارد عمل شده و از نیروهای امدادی و ماشین آلات ارتش و سپاه برای حمل و نقل محصولات کشاورزی در راستای کمک به کشاورزان اقدام کند و مشکل حمل و نقل را حل کند.

رییس نظام صنفی کشاورزی کشور به دهقان نیوز گفت: به جز محصولات زراعی و باغی در زمینه تامین نهاده های دامی دامداران نیز با مشکل مواجه شده ایم و دامداران برای تهیه نهاده های مورد نیاز خود بدلیل اختلال در سیستم حمل و نقل به مشکل برخورده اند و در صورت تداوم این موضوع باید شاهد تلف شدن دام و طیور هم باشیم.

ملک زاده تاکید کرد: تاخیر در حل مشکل سیستم حمل و نقل کشور باعث بروز خسارات جبران ناپذیری به تولیدکنندگان بخش کشاورزی می شود که می تواند ما را به واردات وابسته کند و امنیت غذایی را به خطر بیاندازد.

وی از صنف حمل و نقل کشور هم خواست در تصمیم گیری های خود، کشاورزان را مستثنی قرار دهند تا این قشر زحمتکش و بی ادعا که متولی تامین غذای مردم هستند بیش از این متحمل خسارت نشوند.

ملک زاده در پایان از دولت و صنف حمل و نقل خواست تا در شرایط کنونی و در راستای کمک به کشاورزان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.