کد خبر : 19214
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395 - 19:15

کشاورزان باید بازنشسته تامین اجتماعی شوند / مشکل کشاورزان کود نیست

کشاورزان فقط حق خود را می‌خواهند نه خواسته اضافه‌تری، کشاورزان بدون امید به آینده مشغول به فعالیت هستند.

کشاورزان فقط حق خود را می‌خواهند نه خواسته اضافه‌تری، کشاورزان بدون امید به آینده مشغول به فعالیت هستند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشمر گفت: متاسفانه کشاورزان بدون امید به آینده مشغول به فعالیت هستند.

مهدی شفیعی‌نژاد با بیان اینکه مشکل اصلی کشاورزان در سطح کلان و مربوط به قوانین از جمله صندوق تامین اجتماعی، بیمه محصولات کشاورزی، بیمه روستایی و… است، گفت: مشکل کشاورزان نداشتن کیسه کود نیست.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از تامین اجتماعی حق هر ایرانی است، کشاورزان هم فقط حق خود را می‌خواهند نه خواسته اضافه‌تری، افزود: کشاورزان بدون امید به آینده مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرزندان ما خجالت می‌کشند بگویند پدر یا مادر ما کشاورز است در صورتی که در تمام دنیا همچون کانادا مرفه‌ترین قشر، گندم‌کاران هستند که می‌توانند هر سال ادوات و وسایل کشاورزی خود را به‌روز کنند، بیان کرد: متاسفانه کشاورزان در ایران علی‌رغم اینکه شریف‌ترین و اصیل‌ترین قشر جامعه هستند ولی در آخر سال‌های عمر مددجوی کمیته امداد می‌شوند که در شأن کشاورزان نیست.

شفیعی‌نژاد با اعلام اینکه پرداخت یارانه در بین جامعه کشاورزان تاثیر منفی بسیاری داشت، افزود: اگر یارانه‌های کشاورزان و روستاییان به صندوق بیمه تامین اجتماعی تزریق شود تا کشاورزان مثل همه صنوف به جای اینکه مددجوی کمیته امداد شوند با آینده روشنی در این عرصه گام بردارند و بازنشسته تامین اجتماعی و حقوق‌بگیر باشند بسیار بهتر است و نگرانی بابت آینده خود نخواهند داشت.

وی در خصوص وضعیت بیمه محصولات کشاورزی گفت: کشاورز دو پروسه سخت تولید و فروش محصولات را سپری می‌کند و در هر کدام با مشکلات بسیاری مواجه است.

شفیعی‌نژاد با اشاره به اینکه در برخی کشورهای توسعه‌یافته اگر کشاورز و یا تولیدکننده کالایی به فروش برساند، سود بسیاری نصیبش می‌شود اما در در کشور ما هزینه تولید چند برابر سودی است که می‌برد و بیشتر سود را هم باید به دلالان بدهد، تصریح کرد: توجه خاص و سرمایه‌گذاری لازم در بخش کشاورزی صورت نگرفته است، توسعه پایدار در بخش کشاورزی فقط یک واژه قربانی شده است که برخی مسئولان با آن بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها برای توسعه پایدار و رسیدن به کشاورزی مطلوب فراهم شود، تصریح کرد: هم‌اکنون توسعه پایدار تنها در حد شعار باقی مانده است.

شفیعی‌نژاد گفت: برای رسیدن به کشاورزی مطلوب نیاز است در کنار وزارت جهاد کشاورزی بانک ملی در جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره حضور داشته و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر وزارت‌خانه‌های مرتبط در جهت بازاریابی و خرید و فروش محصولات کشاورزی در کنار هم باشند و از موازی‌کاری پرهیز کنند.

شفیعی‌نژاد با اظهار تأسف از اینکه در سال‌های قبل در بخش کشاورزی کوتاهی و ظلم صورت گرفته و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات نبوده است، افزود: هم‌اکنون کشاورزان از رفاه اجتماعی و وضعیت مطلوبی بهره‌مند نیستند.

وی با بیان اینکه بیشترین فشار مشکلات روی دوش کشاورزان است نه کسانی که بهترین آب و میوه در اختیارشان قرار می‌گیرد، بیان کرد: چون زیرساخت‌ها برای کار فراهم نیست و کشاورزان در قبال کاری که انجام می‌دهند از هیچ مزایایی بهره‌مند نیستند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه وزارت نیرو مدام دبی آب را کم می‌کند اما هیچ‌گاه در قبال این میزان آبی که کم می‌کند زیرساخت‌های لازم را فراهم نکرده در صورتی که کشاورزان نیازمند سیستم حمایتی دولت هستند، گفت: مشکلات در سطح کلان و در خصوص قوانین موجود است نه در ندادن چند کیسه کود.

وی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی نیازمند اصلاح قوانین موجود در این بخش است، اظهار کرد: امیدواریم کمیسیون کشاورزی مجلس متشکل از متخصصین بخش کشاورزی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.