کد خبر : 34093
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهریور 1396 - 14:03

کشاورزان از حداقل حقوق و خدمات بیمه‌ای محرومند !

کشاورزان از حداقل حقوق و دستمزد و خدمات بیمه‌ای نیز محرومند.

کشاورزان از حداقل حقوق و دستمزد و خدمات بیمه‌ای نیز محرومند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران گفت: تولید محصولات کشاورزی کشور در سال گذشته به ۱۲۰ میلیون تن رسید.

محمد شفیع ملک‌زاده در حاشیه برگزاری جشنواره ملی پسته ایران در دامغان گفت: کشاورزان کشور در سال گذشته با تولید بیش از ۱۲۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی، نقش مهم در تأمین امنیت و سلامت غذایی کشور داشتند.

وی با اشاره به‌ضرورت برگزاری جشنواره‌های تخصصی محصولات کشاورزی در کشور تصریح کرد: امیدوارم که برگزاری این جشنواره‌ها در معرفی محصولات بخش کشاورزی مفید بوده و صدای رسایی برای فعالان این بخش باشد و مسائل مختلف بخش مهم و مولد کشاورزی را به گوش مسئولان برساند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران با اشاره به اینکه کشاورزان از حداقل حقوق و دستمزد و خدمات بیمه‌ای نیز محروم‌اند؛ توجه ویژه مسئولان به مسائل معیشتی این قشر از جامعه را خواستار شد.

ملک‌زاده در ادامه ابراز امیدواری کرد که رفع تحریم‌ها پنجره صادرات محصولات کشاورزی را به روی کشور باز کند تا کشاورزان برای صادرات با مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از فرصت همایش‌ها و جشنواره‌هایی که با موضوع محصولات کشاورزی برگزار می‌شوند برای رفع مشکلات این حوزه استفاده کرد تصریح کرد: برگزاری این‌گونه همایش‌ها نباید تنها به‌صورت همایش گونه بوده و باید در آن مسائل و مشکلات بهره‌برداران حوزه کشاورزی و دامی مطرح و برای آن چاره‌اندیشی شود.

 رئیس نظام صنفی کشاورزی ایران با اشاره به کیفیت بالای پسته دامغان خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام‌شده، پسته دامغان، نه‌تنها مرغوب‌ترین پسته ایران، بلکه بهترین پسته دنیا از حیث غنای مواد مغذی در آن است.

وی با اشاره به ریزش زودهنگام برگ درختان پسته دامغان در سال گذشته، پیگیری و بررسی بیشتر این موضوع را از سوی مهندسان گیاه‌پزشکی استان سمنان خواستار شد و افزود: باید در استفاده از سموم و آفت‌کش‌ها و استفاده از نهاده‌ها در سطح کشور دقت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد مهدي صادقيان شنبه , ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

سلام به نظرم بهتر است این صحبت ها در طرح یا لایحه ای با پیشبینی در هزینه بدولت ومجلس جهت تصویب ارایه وبا پیگیری این مشکلات چند دهه حل تا قشر بتواندبا خیال راحت در تولید به کار ادامه دهد حال چرا دراین دو دوره فعالیت چه قدرتی نگذاشته قدمی هرچند کوچک برداشته شود ؟توفیقتان را از درگاه خداوند متعال خواهانم صا دقیان