کد خبر : 370
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مهر 1394 - 13:27

کشاورزانی که زمین کشاورزی را آتش بزنند پیگرد قضایی می شوند

دهقان نیوز / کسانی که با بی توجهی به سلامتی مردم و برای آسان تر شدن کار خود، اقدام به ایجاد حریق در اراضی کشاورزی می نمایند با مجازات مقرر در قانون مواجه خواهند شد

دهقان نیوز / کسانی که با بی توجهی به سلامتی مردم و برای آسان تر شدن کار خود، اقدام به ایجاد حریق در اراضی کشاورزی می نمایند با مجازات مقرر در قانون مواجه خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: با کشاورزانی که اقدام به آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی کنند برخورد قضایی قاطع و بی اغماض صورت می گیرد.

به گزارش دهقان نیوز، حمید ظهرابی افزود: در این خصوص تاکنون ۹ نفر از کشاورزانی که باقی مانده محصولات کشاورزی را در شهرستان لنجان آتش زده بودند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده در شهرستان لنجان، کشاورزان بایستی نسبت به جمع آوری و استفاده از ضایعات کشاورزی اقدام کنند و همچنین هشدارهای لازم در خصوص آتش زدن کاه و کلش و باقی مانده های کشاورزی به کشاورزان و اصناف آنها ابلاغ شده است.

ظهرابی افزود: کسانی که با بی توجهی به سلامتی مردم و برای آسان تر شدن کار خود، اقدام به ایجاد حریق در اراضی کشاورزی می نمایند با مجازات مقرر در قانون مواجه خواهند شد.

وی اضافه کرد: آتش زدن کاه و کلش و ضایعات کشاورزی به دلیل ایجاد دود شدید و انتشار انواع آلاینده های سمی از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی به شمار رفته و معضلات زیادی را برای مردم و گروه های حساس جامعه و افرادی که دارای بیماری های تنفسی هستند ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: این اقدام همچنین باعث نابود کردن مواد مغذی خاک می شود.

بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای کسانی که با تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست بهداشت عمومی را به مخاطره اندازد، تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.