کد خبر : 25210
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1395 - 20:29

کسب درآمد با پرورش قارچ در منزل + عکس

با مراجعه به فنی و حرفه ای و شرکت در کارگاه این اداره با گذراندن آموزش پرورش قارچ، در انبار خانه خودم شروع به پرورش و تولید قارچ نمودم.

با مراجعه به فنی و حرفه ای و شرکت در کارگاه این اداره با گذراندن آموزش پرورش قارچ، در انبار خانه خودم شروع به پرورش و تولید قارچ نمودم.

لیلا خانمرادی بانوی هلیلانی طعم محرومیت را در روستای محل زندگی خود لمس کرده است، اما او برای علاقه مندی و کمک به خودکفایی و بهبود امرار معاش خود رازهایی را بیان می کند که شنیدن آنها خالی از لطف نیست.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان ایلام، توجه به تولید محصولات در داخل استان و کشور یکی از مهم ترین اقداماتی است که بایستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار بگیرد..

در این راستا بسیج سازندگی به عنوان یکی از پیشتازان عرصه حمایت از تولید کنندگان وارد عمل شده و توانسته است با حمایت های خود به نوعی چرخ این واحد ها را به حرکت در بیاورد.

در بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول همین واحد ها وجود دارد که صاحب آن با کمک بسیج سازندگی توانسته است با تولید و پرورش قارچ درآمدزایی کند.

لیلا خانمرادی بانوی اهل روستای کهره ، بخش هلیلان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با مراجعه به فنی و حرفه ای و شرکت در کارگاه این اداره در هلیلان با گذراندن آموزش پرورش قارچ و دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی سپاه ناحیه چرداول در انبار خانه خودم شروع به پرورش و تولید قارچ نمودم.

وی افزود: این طرح در یک بازه زمانی ۶۰ روزه شامل دو مرحله رویشی و زایشی می تواند قارچ تولیدی را برای فروش روانه بازار مصرف نماید.

این تولید کننده اظهار داشت: به لحاظ اینکه کار تولید و پرورش قارچ یک فضای ارگانیک است طبیعتاً از محیطی پاک برخوردار است به نحوی که اگر کسی وارد این مقوله و بستر تولید شود سوای زحمت و سختی های کار، روز به روز به آن علاقمند تر خواهد شد.

خانمرادی گفت: شرایط فعلی منطقه ایجاب می کند با وجود کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی های موجود، هر جوان با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود برای منطقه خود در آمد زایی ایجاد و در حد توان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

وی تصریح کرد: کار پرورش قارچ در مقایسه با دیگر انواع فعالیت‌های کشاورزی چندان وقت‌گیر نیست و از سوی دیگر پرورش قارچ خوراکی در ابعاد و اندازه‌های مختلف قابل اجرا است و افراد در صورتی که توانایی انجام و ادامه این کار را در خود دیدند، می‌توانند کار خود را گسترش دهند.

این فعال حوزه اقتصادی مهمترین عامل موفقیت خود را در حوزه خودکفایی، اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج دانست و افزود: لازم است به پروژه های داخلی اهمیت بدهیم و در راستای لبیک به ندای رهبری و اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گامی موثر برداریم.

این بانوی هلیلانی با اعلام رضایت از طرح به اجرا درآمده اش گفت: کار پرورش قارچ حساسیت ویژه ای دارد و کار سختی است اما لحظات برداشت محصول و زمانی که سالن پر از قارچ می شود و زحمات به ثمر می نشیند و لذت بخش است.

این تولید کننده اظهار داشت: پرورش قارچ سوددهی خوبی دارد به شرط آنکه موازین علمی و تخصصی کشت و پرورش آن کامل و صحیح رعایت شود.

وی در پایان خواستار ایجاد دوره تنفس برای بازپرداخت وام های خود اشتغالی شد و تاکید کرد که در این صورت می تواند کارش را توسعه دهد.

۱ ۲ ۳ ۴ ۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.