کد خبر : 14570
تاریخ انتشار : جمعه 18 تیر 1395 - 21:08

کاهش کارمزد تسهیلات بخش کشاورزی

دهقان نیوز / کارمزد تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی از ۱۸به ۱۵درصد کاهش یافت. وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه بانک مرکزی را به بانک های کشور ابلاغ کرد و از فردا قابل اجراست.

دهقان نیوز / کارمزد تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی از ۱۸به ۱۵درصد کاهش یافت. وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه بانک مرکزی را به بانک های کشور ابلاغ کرد و از فردا قابل اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، کیفیت و تولید امسال شالی را در استان مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: افزایش تولید بیش از ۵ تا ۸ درصدی شالی برای امسال پیش بینی می شود.
دلاور حیدرپور از پیش بینی کارشناسان مبنی بر برداشت یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک در کشت اول در مازندران خبرداد و گفت: برداشت ۱۰ تا ۱۵ روز زودتر شالی برنج امسال نسبت به سال قبل، فرصت کشت مجدد نشای برنج را فراهم کرده است.
وی گفت : پیش بینی می شود در کشت مجدد برنج امسال حدود ۹۰ هزارتن شالی در مقایسه با کشت اول امسال برداشت شود .
بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران امسال ۲۲۰هزار هکتار از زمین های استان برنجکاری شد.
***کاهش کارمزد تسهیلات کشاورزی از ۱۸ به ۱۵درصد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از کاهش کارمزد تسهیلات بانکی برای بخش کشاورزی از ۱۸به ۱۵درصد خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه بانک مرکزی را به بانک های کشور ابلاغ کرد و از فردا قابل اجراست.
وی به برداشت مکانیزه حدود ۸۰ درصدی برنج در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود : در مدت مذکور یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال برای خرید ماشین آلات کشاورزی، به کشاورزان مازندران تسهیلات پرداخت شد .
حیدرپور همچنین از پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات به کشاورزان مازندران در سال جاری خبرداد و ادامه داد : این اقدامات تاثیر بسزایی در افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی دارد .
وی ادامه داد : به منظور تسریع در مکانیزاسیون نشای شالی ، دولت ۱۰ تا ۱۵ درصد از هزینه خرید دستگاه نشاء کار را به صورت بلاعوض پرداخت می کند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با مکانیزه شدن کشت و برداشت شالی برنج ۴۰ تا ۴۵درصد هزینه تولید این محصول کاهش می یابد.
**ممنوعیت واردات برنج تا اول آذرماه امسال
حیدر پور با بیان اینکه واردات برنج از آخر تیرماه تا پایان آبان امسال ممنوع شده است، گفت: بر اساس گزارش وزارت جهاد کشاورزی ، در دوماهه امسال به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد برنج کمتری وارد شد .
وی به مصوبه ستاد تنظیم بازار مازندران مبنی بر ممنوعیت توزیع برنج خارجی توسط دستگاه های دولتی در استان اشاره کرد و گفت: این رویکرد حمایتی دولت تدبیر و امید در راستای محقق شدن خوداتکایی تولید برنج کشور و افزایش درآمد شالیکاران استان های مازندران و گیلان است.
مازندران با تولید سالانه ۹۵۰ هزار تن ۴۲درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.