کد خبر : 29797
تاریخ انتشار : جمعه 29 بهمن 1395 - 0:42

کار نظام صنفی کشاورزی با نامه و ابلاغیه حل نمی شود / نظام صنفی رو در رو مشکلات را حل کند

نظام صنفی کشاورزی با پیگیری و رو در رو به دنبال حل مشکلات باشد.

نظام صنفی کشاورزی با پیگیری و رو در رو به دنبال حل مشکلات باشد.

وزیرجهاد کشاورزی در دیدار با رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور و مدیرکل دفتر امور تشکلهای کشاورزی: نظام صنفی کشاورزی با پیگیری و رو در رو به دنبال حل مشکلات باشد.

وزیر جهاد کشاورزی در یک نشست صمیمی میزبان رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و تعدادی از اعضای شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور بود.

در ابتدای این جلسه گزارش وضعیت موجود نظام صنفی کشاورزی، عضوگیری، مسائل و مشکلات و همچنین روند اصلاحیه آیین نامه نظام صنفی کشاورزی در هیات دولت توسط مدیرکل دفتر امور تشکل های کشاورزی و رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور ارائه شد.

سپس اعضاء حاضر در این نشست توضیحاتی در باره مسائل مرتبط با نظام های صنفی کشاورزی در سطح استانها و شهرستانها و همچنین نحوه و میزان همکاری تشکیلات استانی وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی نظیر سازمان تامین اجتماعی، وزارت نیرو و سایر سازمانها و دستگاههای مرتبط با حوزه کشاورزی و کشاورزان ارائه کردند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه و در لابلای موارد مطرح شده حاضران نکاتی را در خصوص رسالت و اهداف نظام صنفی کشاورزی برای طرح مسائل و مشکلات بخش و پیگیری آنها مطرح کرد که برای نظام صنفی کشاورزی جنبه راهبردی دارد.

محمود حجتی در این جلسه تاکید کرد: کار نظام صنفی کشاورزی با پیغام و نامه و ابلاغیه حل نمی شود. نظام صنفی باید به جدّ پیگیر مسائل و مشکلات باشد و بایستی به طور مداوم و رو در رو پیگیر حل مشکلات باشد.

وی در ادامه افزود: نظام صنفی کشاورزی باید در کارهای مدیریتی در پیگیری مسائل خود به صورت سیستمی و ساختار مند در همه سطوح عمل کند. سیستم اداری ما اغلب فرآیند گراست و نه نتیجه گرا. بنابراین نظام صنفی ضمن رعایت فرآیندها از طریق پیگیری و طرح مطالبات صنفی خود باید به دنبال نتیجه باشد.

وزیر جهاد کشاورزی به منظور ایجاد وحدت و هماهنگی و کاهش تعارضات میان تشکل های متعدد بخش کشاورزی، تصریح کرد: چند صدایی برای بخش کشاورزی خوب است اما باید بین این صداها و میان تشکل ها و نظام ها، هماهنگی لازم در راستای تامین منافع بخش کشاورزی وجود داشته باشد.

حجتی تاکید کرد: نه تشکل ها و نه مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نباید وقت خود را مصروف تعارضات نماید و مطالبات بخش کشاورزی متعدد است و می بایست این وقت و تمرکز صرف حل مسائل اجرایی و اقدام و عمل باشد.

وی همچنین اظهار داشت: نظام صنفی کشاورزی بین مطالبات کشاورزان، ایجاد هماهنگی کند و در ذیل ماموریت خود در راستای تامین منافع کشاورزان به دنبال تصویب مقررات و قوانین برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق کشاورزان در جهت کاهش هزینه های تولید و تحمیل هزینه های اضافی به کشاورزان باشد. تحقق این امر مشروط به احاطه و تسلط اعضای هیات مدیره نظام های صنفی به قوانین و مقررات موجود، راهکارهای تصویب آنها و همچنین تعامل صحیح با دستگاه های مربوطه است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: صنف یعنی عکس العمل و پیش بینی. یعنی نظام صنفی در قبال تصمیماتی که به نفع و یا به ضرر کشاورزان است عکس العمل داشته باشد و نیز بتواند پیش بینی کند تا از ضرر و زیان کشاورز کاسته شود.

حجتی در ادامه موضوع دفاع از حق و حقوق کشاورزان و پیگیری منافع کشاورزان را منوط به رعایت و الزام به حقوق جامعه مدنی و چارچوب قوانین آن ذکر کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تعامل با همه تشکل ها، فعالین بخش و بویژه نظام صنفی کشاورزی، بر ضرورت همکاری و هماهنگی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی با نظام صنفی کشاورزی تاکید کرد و یاد آور شد: علاوه بر ارسال ابلاغیه لازم است تا نظام های صنفی به صورت رو در رو با روسای سازمان ها و مدیران مجموعه جهادکشاورزی در سطوح شهرستانی تا ملی نسبت به تبیین موضوع اقدام کنند و چنانچه پس از این اقدام، همکاری و همیاری با نظام صنفی کشاورزی صورت نگرفت حتما این موضوع از طریق مدیرکل امور استان ها وزارت جهاد کشاورزی پیگیری می شود.

حجتی با اشاره به ساختار مدیریتی نظام صنفی کشاورزی با حضور کشاورزان در آن گفت: نظام صنفی کشاورزی باید از درون بجوشد و تولید نیروی انسانی کارآمد را در بدنه خود داشته باشد. وی همچنین بر لزوم طراحی مکانیزم های مختلف به منظور استفاده بهینه از نیروهای توانمند و کشاورزان فرهیخته از سوی نظام صنفی تاکید نمود.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی در طی این جلسه، حسب موضوعات و مسائل مطرح شده از طریق تماس تلفنی با تعدادی از معاونین بر افزایش هماهنگی و همکاری بیشتر با نظام صنفی کشاورزی تاکید نمود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.