کد خبر : 24808
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1395 - 9:56

کارآفرینی یک جوان با دامداری + عکس

دامداری کار شیرین و لذت بخشی است به خصوص در فصل بهار که طبیعت هم زیبایی ها خودش را دارد.

دامداری کار شیرین و لذت بخشی است به خصوص در فصل بهار که طبیعت هم زیبایی ها خودش را دارد.

با توجه به اهداف تعیین شده در اقتصاد مقاومتی، طرح‎های متعددی طراحی و به مرحله اجرا درآمده‎اند که یکی از مهم‎ترین آن‌ها طرح دامداری‎های کوچک روستایی است.

 به گزارش دهقان نیوز و به نقل از بسیج سازندگی، آنچه که در حال حاضر کشور به آن سخت نیازمند است توجه به اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام‌معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته و نیازمند “اقدام و عمل ” برای تحقق آن هستیم.

به قولی با نشستن و کار را بر عهده دیگری نهادن چیزی از پیش نمی‌رود و باید هر کس به اندازه توان وارد این میدان شود.

نباید منتظر بمانیم تا اقتصاد ما به کمک بیگانگان به رشد و بالندگی برسد، تنها خودمان می‌توانیم دست بر زانوی همت گذاشته و در کنار هم قرار گیریم تا چرخ تولید و اقتصاد کشور را بچرخانیم.

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده شان به اقتصاد کشور نیز کمک می کنند و واژه “ما می توانیم” را در عمل ثابت کرده اند.

علی سوری کارآفرین تویسرکانی گفت: بعد از آنکه در سال ۷۹ در مقطع تحصیلی اول دبیرستان ترک تحصیل کردم جست و گریخته وارد کار کشاورزی و دامداری شده و در کنار پدرم مشغول به کار شدم و چند سالی در این زمینه ها فعالیت  می کردم تا اینکه در سال ۸۴ به خدمت سربازی رفتم.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از آنکه خدمت سربازی را تمام کردم در برگشت به روستا به صورت جدی وارد پیشنیه پدریم شدم و در زمینه کشاورزی و دامداری فعالیت کردم. در آن اویل بیشتر در زمینه کشاورزی کار می کردم و دامداری را در سطح نگهداری تعدادی دام برای تامین نیازهای خودمان انجام می دادم و زمانی  که  ازدواج کردم و مستقل شدم ضمن کشاورزی کار دامداری را توسعه دادم.

کارآفرین  تویسرکانی با اظهار اینکه ۵۰ راس دام داشته است گفت: در منزل مسکونی خودم یک طویله ۹۰ متری و یک بهاربند ۵۰ متری دارم که بره را در آنجا نگهداری می کنم. سال گذشته به این نتیجه رسیدم که ظرفیت و پتانسیل پرورش ۱۰۰ راس دام را دارم و برای اینکه کارم را توسعه دهم به دنبال سرمایه بودم و با توجه به اینکه پولی در دست نداشتم کاری نمی توانستم انجام دهم. در همین زمان بود که از پرداخت تسهیلات بسیج سازندگی خبردار و پیگیر ماجرا شدم و موفق به اخذ تسهیلات از آنجا شدم.

فعال اقتصاد مقاومتی تویسرکان با بیان اینکه ۱۵ میلیون تسهیلات دریافت کند، افزود: با پولی که به دستم آمد ۴۰ راس میش و بره  که قیمت آنها از جفتی ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیون تومان بود خریداری کردم.

سوری گفت:درست است که امکانات و تجهیزات حرفه ای برای کار دامداری ندارم و به صورت سنتی این کار را انجام می دهم اما از بچگی در این کار بوده ام و تجربیات کافی برای اینکار را دارم.

دامدار روستای نجفیه درمورد پرورش دام داشتی گفت: از ساعت ۷ صبح دام ها را به چرا می برم و نزدیک های ساعت ۱۲ به خانه برمی گردم و بعد از کمی استراحت دوباره گوسفندان را برای چرا به صحرا می برم  و نزدیک های غروب به خانه بر میگردم.

وی در ادامه افزود: در این کار همسرم و برادرم به من کمک می کنند، همسر از بره های که در خانه مانده اند مراقبت می کند و به آنها علوفه می دهد و برادرم هم مواقعی که من کار داشته باشم و نتوانم گوسفندان را به چرا ببرم این کار را انجام می دهم  و دام ها را برای چرا به مراتع میبرد.

این بسیجی کارآفرین گفت: دامداری کار شیرین و لذت بخشی است به خصوص در فصل بهار که طبیعت هم زیبایی ها خودش را دارد. و از انجا که من برای خودم کار می کنم شیرینی کار دو چندان میشود.

علی سوری با اشاره به اینکه شیر گوسفندان فقط صرف تغذیه بره ها میشود،بیان داشت: با توجه به اینکه پشم گوسفند را از قرار کیلویی ۲۰۰ تومان می خرند تازه این قیمت برای پشم های است که تمیز باشد؛ در غیر اینصورت پشم را با قیمت پایینتر از این می خرند،  ارزش فروش ندارد و من هم تمایلی به انجام این کار ندارم و ترجیح می دهم که پشم ها را دور بریزم.

او در ادامه تصریح کرد: سود کار من در فروش بره است، به همین دلیل بره های نر را جدا کرده و آنها را پروار می کنم تا بعد از طی دوران پروار بندی به فروش برسانم و هم اکنون در حال پروار بندی ۲۰ بره هستم که برای پاییز قرار است آنها را به فروش برسانم.

کارآفرین تویسرکانی گفت:  یونجه مورد نیاز دام ها را خریداری می کنم  اما جو و کاه را از زمین های کشاورزی خود م تامین می کنم که همین موضوع باعث شده که هزینه نگهداری دام ها پایین بیایید و در آخر به سود خوبی برسم.

وی در مورد نحوه فروش دام ها اظهار داشت: گوسفندان را به یکی از دوستانم که در کار خرید و فروش دام است می دهم و او هم دام ها را به استان قم برده و در انجا به فروش می رساند.

۴۴۵۸۰۷۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.