کد خبر : 27829
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1395 - 13:35

کارآفرینی با پرورش قارچ + عکس

با سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیون ریال کار پرورش قارچ را آغاز کرده ام. برای چهار نفر شغل ایجاد شد.

با سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیون ریال کار پرورش قارچ را آغاز کرده ام. برای چهار نفر شغل ایجاد شد.

کارآفرین زنجانی در راستای اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال چهار نفر را فراهم کرده و در هر دوره هشت تن قارچ تولید می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کار و کارآفرینی دهقان نیوز، وحید مسائبی با اشاره به اینکه سیکل دارم ساکن زنجان هستم، اظهار کرد: از طریق دوستان و آشنایان با کمک خانوده نزدیک به دو سال است که توانسته پرورش قارچ را منطقه زنجانرود زنجان راه اندازی کنم.

وی با بیان اینکه با سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیون ریال کار پرورش قارچ را آغاز کرده ام، تصریح کرد: برای اجاره و تجهیز کردن سالن های پرورش قارچ وام های متعددی دریافت کرده ام.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه ۹۰۰ میلیون ریال وام با نام یکی از اعضای خانواده از بانک کارآفرینی دریافت کرده ام، افزود: ۱۰۰ میلیون ریال از بانک ثامن، ۱۰۰ میلیون ریال از بانک ملت و نزدیک به ۱۵۰ میلیون ریال از دوستان و آشنایان برای راه اندازی پرورش قارچ قرض گرفته ام.

مسائبی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیون ریال وام اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی دریافت کرده ام، گفت: وام دریافتی را در راستای خرید مواد اولیه و مرغوب برای تولید قارچ با کیفیت در زنجان دریافت کرده ام.

وی گفت: با راه اندازی پرورش قارچ در زنجان زمینه اشتغال چهار نفر فراهم شده است.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه در چهار سالن جداگانه پرورش قارچ انجام می شود، اظهار کرد: در هر یک ماه از دو سالن پرورش قارچ چهار تن قارچ تولید می شود که از فاصله پرورش قارچ هر سالن با یک ماه فاصله صورت میگیرد.

مسائبی با بیان اینکه به طور کلی از چهار سالن پرورش قارچ در هر دوره دو ماهه هشت تن قارچ برداشت می شود ، گفت: از هر سالن پرورش قارچ ۳۰ میلیون سود خالص بدست می آید که از چهار سالن پروش قارچ ۱۲۰ میلیون ریال در آمد می کنم.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه پرورش قارچ را از تعاونی استان زنجان خریداری می کنم، گفت: مواد اولیه در تولید قارچ هر چه قدر از کیفیت بالایی برخوردار باشد می توان قارچ هایی باکیفیت بالا تولید کرد که در این راستا در بازار به راحتی به فروش می رسد.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مشکلی در فروش قارچ های تولیدی ندارم، اظهار کرد: محصولات تولیدی خود را به صورت عمده در تعاونی استان زنجان به فروش می رسانم .

مسائبی به مشکلات پرورش قارچ اشاره کرد و افزود: مشکل اصلی هزینه گاز و برق است که به دلیل هزینه های تولیدی بالا نمی توان به راحتی هزینه گاز و برق را پرداخت کرد.

وی در پایان از دولت درخواست کرد: سالنی برای پرورش قارچ در اختیار تولید کنندگان به صورت مقطع ای قرار دهند چرا که هزینه اجاره زمین برای پرورش قارچ بسیار زیاد است.



۴۵۷۹۶۴۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.