کد خبر : 31610
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 13:23

چه خبر از طرح بخشودگی سود و جرایم وام کشاورزان ؟

بدهکاران بانکی باید اصل پول خود را به بانک بپردازند و تنها سود و جرایم آنان بخشوده می شود.

۳۲ هزار فقره پرونده بدهکاران بخش کشاورزی مختومه شد

بانک کشاورزی گزارش داد که در اجرای مرحله دوم تبصره ۳۵ قانون بودجه و دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با گذشت ۲۰ روز از شروع اجرای این طرح، نزدیک به ۷۲۵ میلیارد ریال سود و وجه التزام تسهیلات کمتر از ۲۵ میلیون تومان مشتریان این بانک بخشوده و ۳۱ هزارو ۷۰۰ فقره پرونده بدهکاران بانک کشاورزی تسویه و مختومه شد.
طبق دستور العمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشتریانی که اصل بدهی آن ها کمتر از ۲۵ میلیون تومان بود، چنانچه تا پایان اردیبهشت ماه نسبت به تسویه نقدی اصل بدهی خود اقدام می کردند، سود و وجه التزام بدهی آنان بخشوده می شد.
تاکنون استان فارس با تسویه نزدیک به دو هزارو ۹۰۰ فقره پرونده در مقام نخست و پس از آن خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در مقام های بعدی قرار دارند.
به دنبال ابلاغیه این دستورالعمل، از تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه امسال شعب بانک کشاورزی سراسر کشور در اقدامی هماهنگ تا ساعت ۲۲ پاسخگوی مشتریان بدهکار هستند.

به گزارش ایرنا، طرح بخشودگی سود و جرایم وام های زیر یک میلیارد ریال (١٠٠ میلیون تومان) کشاورزان خسارت دیده اواخر بهمن ماه سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ و اجرای ان برای امسال نیز تمدید شده است.
این بخشودگی جرایم و سود به کشاورزان خسارت دیده سیل، زلزله، سرمازدگی، خشکسالی و کم آبی تعلق می گیرد، البته بدهکاران بانکی باید اصل پول خود را به بانک بپردازند و تنها سود و جرایم آنان بخشوده می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.