کد خبر : 5100
تاریخ انتشار : جمعه 14 اسفند 1394 - 11:11

جلوگیری از خردشدن زمین های کشاورزی به کجا رسید؟

دهقان نیوز / با ارائه این تسهیلات به کشاورزان و حرکت به سمت یکپارچه سازی اراضی می توان به سوی افزایش بهره وری گام برداشت.

دهقان نیوز / با ارائه این تسهیلات به کشاورزان و حرکت به سمت یکپارچه سازی اراضی می توان به سوی افزایش بهره وری گام برداشت.

 

فرید صیدی نژاد در حاشیه سومین گردهمایی مدیران امور اراضی منطقه زاگرس در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرمشهر در گفت و گو با ایرنا، حمایت از یکپارچگی اراضی را از اهداف مهم سازمان امور اراضی دانست.
وی گفت:یکپارچگی اراضی در کاهش هزینه و افزایش بهره وری تاثیر بسزایی دارد و دولت نیز برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، در سال ۹۵ بر مبنای مشوق هایی که به کشاورزان ارائه می شود، در راستای تشویق کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی گام بر می دارد.
صیدی نژاد، بیمه محصولات کشاورزی و تخفیف آب بها را از مشوق های دولت خواند و گفت:با ارائه این تسهیلات به کشاورزان و حرکت به سمت یکپارچه سازی اراضی می توان به سوی افزایش بهره وری گام برداشت.
این مسئول در سازمان امور اراضی کشور، همچنین با بیان دستاوردهای نشست خرمشهر، افزود:در این نشست در خصوص مشکلات پیش روی اجرای آیین نامه اجرایی قانون جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی بحث و بررسی شد و بر اجرای کامل قانون تاکید شد.
معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی سازمان امور اراضی کشور مدت مجوزهای تغییر کاربری را دو سال خواند و گفت:دارندگان مجوز تغییر کاربری دو سال فرصت دارند که طرح های خود را اجرا کنند در غیر این صورت اگر نتوانند در این مدت طرح های خود را اجرا کنند، مجوز فاقد اعتبار می شود.
وی عملکرد استان ها در حفظ کاربری زمین های کشاورزی را مطلوب خواند و گفت:سالانه کمتر از ۱۰ هزار هکتار اراضی به صورت مجاز مجوز داده می شود البته این سطح به مرور کاهش پیدا می کند و محدودیت هایی که سالانه بر اساس نیازهایی که از الزاماتی که پیش می آید، کمسیون های تبصره یک ماده یک در سطح استان ها تصمیم گیری می کنند و به کمتر از هشت هزار هکتار کاهش می یابد.
وی ادامه داد: با سختگیری های اعمال شده بیشتر رویکرد کمسیون ها حفظ اراضی کشاورزی است و تا آنجایی که بشود طرح های غیر کشاورزی را در سایر اراضی اجرا شود.
به گزارش ایرنا گردهمایی مدیران امور اراضی منطقه ۲ زاگرس کشور و معاونان و مدیران ستادی سازمان امور اراضی کشور به مدت دو روز در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خرمشهر برگزار شد.
در این نشست مدیران امور اراضی استان های هرمزگان، کرمان، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، زنجان، همدان، اردبیل، البرز، تهران و آذربایجان شرقی و غربی شرکت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.