کد خبر : 30337
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 21:36

پنج میلیون اصله نهال برای مقابله با ریزگردها

پنج میلیون اصله نهال برای کشت در کانون های ریزگرد خوزستان در راه است

وزیر جهاد کشاورزی: پنج میلیون اصله نهال برای کشت در کانون های ریزگرد خوزستان در راه است

محمود حجتی  در حاشیه اجرای پروژه نهالکاری در چهار هزار هکتار کانون ریزگردها در جاده اهواز – ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:طی ماه های اخیر گرد و غبار و انتشار ریزگردها مشکلات جدی برای خوزستان ایجاد کرد که این شرایط برای این استان تبدیل به فرصت شد تا مسئولان لشگری و کشوری حمایت و پشتیبانی خود را به صورت جدی آغاز کنند.
وی افزود:با توجه به شرایط، نخستین موضوعی که در دستور کار قرار گرفت، تامین آب و حقابه برای مناطقی است که به عنوان کانون ریزگرد شناسایی شده است.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:موضوعات فنی و اقدامات بیولوژیکی در تامین آب و انتقال آب و احداث کانال به پایان رسیده و اکنون درحال انجام است.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:موضوع دوم، نهالکاری است که باید در فرصت محدود و با شروع فصل گرما در این استان اقدامات موثری انجام شود که به همین منظور از اواخر بهمن ماه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته است.
حجتی تصریح کرد:۴۲ هزار هکتار زمین فوق بحرانی در مرحله نخست اعلام شده که در اولویت قرار گرفته و همچنین در کنار دولت، ۱۶ اکیپ بسیج درمناطق دیگر درحال کاشت نهال هستند.
وی ادامه داد:امید است بتوانیم تا پیش از شروع فصل گرما مقدار قابل توجهی از اراضی خوزستان را نهالکاری کنیم و در خصوص تامین آب نهال ها و مرطوب کردن اراضی نیز اقدامات خوبی صورت دهیم.
به گزارش ایرنا پروژه نهالکاری در چهار هزارهکتاری کانون ریزگرد در جاده اهواز به ماهشهر با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رییس سازمان مستضعفان و جانبازان و جمعی از مسئولان خوزستان اجرا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.