کد خبر : 36853
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1396 - 11:07

پزشکان در توسعه گلخانه‌ سرمایه گذاری کنند

سرمایه‌ زیادی در جامعه پزشکی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به سمت توسعه گلخانه‌ها هدایت کنیم.

سرمایه‌های زیادی در جامعه پزشکی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به سمت توسعه گلخانه‌ها هدایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ‌پیشوا پیشتاز در استان تهران و حتی کشور در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، کریم ذوالفقاری در جلسه با فرماندار شهرستان پیشوا که با هدف چاره‌اندیشی مشکلات و ظرفیت‌های بخش کشاورزی و دامی این شهرستان برگزار شد با تأکید بر راه‌اندازی پایانه صادراتی در شهرستان پیشوا اظهار داشت: در صورت ایجاد بازار مناسب برای محصولات کشاورزی، می‌توان برنامه توسعه گلخانه‌ها را پیش برد؛ اما توسعه گلخانه‌ها بدون فراهم‌سازی بازار مناسب، میسر نیست.

وی بیان کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی با اراضی منابع طبیعی، یکی از برنامه‌های اساسی ما در استان تهران است؛ زیرا اجرای این طرح سبب دلگرمی کشاورزان شده و به نفع اراضی ملی و کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ پلاک به مساحت تقریبی ۴۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پیشوا دارای تداخل مالکیت هستند افزود: بر اساس پیگیری‌های جهاد کشاورزی و با تصویب کارگروه رفع موانع تولید این اجازه داده شده تا اراضی دارای تداخل با حضور رئیس جهاد کشاورزی، مدیرکل منابع طبیعی، مدیرکل ثبت و مدیرکل دارایی، پلاک به پلاک بررسی و اصلاح شوند تا پیگیری‌های مربوط به تعیین تکلیف آن‌ها انجام پذیرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: پیشوا، شهرستان پیشتاز در استان تهران و حتی کشور در زمینه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که در هر هکتار گلخانه به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم برای۲۰ نفر ایجاد اشتغال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امکان استفاده از سرمایه‌های جامعه پزشکی در بخش کشاورزی عنوان کرد: سرمایه‌های زیادی در جامعه پزشکی وجود دارد که می‌توانیم آن‌ها را به سمت توسعه گلخانه‌ها هدایت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اشتغالی که در بخش گلخانه‌ها وجود دارد و تأثیرات اشتغال بر توان معیشتی خانوار، پزشکان با ورود به این بخش می‌توانند در تقویت بسترهای اشتغال و در نتیجه استحکام بنیه جامعه سهیم شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.