کد خبر : 39759
تاریخ انتشار : شنبه 11 فروردین 1397 - 23:31

پرداخت یارانه ۳۰ درصدی به کشاورزان + جزییات

دولت ۳۰ درصد یارانه پرداخت می‌کند تا کشاورزان را به این امر ترغیب کنیم.

درباره دستگاه‌های کشت مستقیم هم دولت ۳۰ درصد یارانه پرداخت می‌کند تا کشاورزان را به این امر ترغیب کنیم.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱.۷ میلیون هکتار کشاورزی کم‌خاک‌ورزی یا بی‌خاک‌ورزی در اراضی کشاورزی در سطح کشور اجرا می شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، عباس کشاورز در حاشیه بازدید از مزارع شهرستان آق‌قلا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کشاورزی حفاظتی سیستمی است که برای پایداری کشاورزی در دنیا مرسوم شده به علت اینکه بخش زیادی از بقایای گیاهی محصول را از مزرعه خارج نمی کنیم.

وی افزود: این روش سبب می‌شود که مواد عالی خاک اضافه شود، نوع عملیات خاک‌ورزی مانند شخم و دیسک تقریبا حذف می‌شود و به حداقل می‌رسد و میزان سطح تماس خاک با محیط تقریبا به حداقل می‌رسد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ۱٫۷ میلیون هکتار کشاورزی کم‌خاک‌ورزی یا بی‌خاک‌ورزی داریم و برنامه گسترش را داریم و ۲ پروژه همکاری بین المللی برای گسترش این کار داریم.

وی اظهار کرد: دولت برای حمایت از این نوع کشاورزی برنامه‌هایی دارد و ۲ قرارداد بین‌المللی داریم که حدود ۴ میلیون دلار هزینه خارجی پرداخت کردیم و سایت‌هایی در سطح ۹ استان ایجاد کردیم و امیدواریم که با این حمایت‌ها این نوع کشاورزی گسترش پیدا کند.

کشاورز گفت: درباره دستگاه‌های کشت مستقیم هم دولت ۳۰ درصد یارانه پرداخت می‌کند تا کشاورزان را به این امر ترغیب کنیم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی درباره آمادگی جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی گفت: تقریبا بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های خرید به مباشرین اعلام شده و در برخی از مناطق مانند سیستان و بلوچستان که برداشت آغاز شده است.

وی اظهار داشت: وزارت‌خانه آمادگی خوبی برای خرید دارد و امیدواریم که دولت مطابق قانون سریع‌تر اعلام قیمت‌ها را انجام دهد تا کشاورزان در سال نو با امید بیشتری به کشت و کشاورزی بپردازند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.