کد خبر : 36818
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 - 10:48

پرداخت کمک‌ بلاعوض به کشاورزان / با خرید کمباین تسهیلات بگیرید / متقاضیان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

متقاضیان برای تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

متقاضیان برای تسهیلات به جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از پرداخت کمک‌های بلاعوض به پنبه‌کاران این استان خبر داد و گفت: در راستای توسعه و احیای کشت پنبه کمک‌های بلاعوض به پنبه‌کاران گلستانی پرداخت می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از فارس، عید محمد فاروقی اظهار کرد: در راستای توسعه و تقویت مکانیزاسیون و همچنین توسعه و احیای کشت پنبه در سطح استان گلستان کمک‌های بلاعوض به پنبه‌کاران واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پنبه طلای سفید است، تصریح کرد: در زمان برداشت پنبه با مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و از طرفی هزینه‌های برداشت محصولات بالا است و تقریبا ۲۵ درصد هزینه ها در بحث برداشت خواهد بود.

 مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه برداشت پنبه هزینه‌های زیادی دارد، ابراز کرد: برای کشت پنبه در سطح استان گلستان باید انگیزه‌هایی را ایجاد کنیم و سازمان جهادکشاورزی این موضوع را در دستور کار خودش قرار داد تا انگیزه لازم را ایجاد کند و این انگیزه‌ها شامل پرداخت کمک‌های بلاعوض است.

فاروقی در راستای پرداخت تسهیلات کشاورزی بیان کرد: ۴۰ درصد قیمت کل دستگاه به صورت کمک بلاعوض به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات به پنبه‌کاران خبر داد و افزود: از طرفی ۶۰ درصد باقی‌مانده را ۲۰ درصد سهم آورده متقاضی خواهد بود و ۴۰ درصد باقی‌مانده به صورت تسهیلات کارمزد چهار درصدی به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه کمباین‌های برداشت پنبه دو نوع هستند، خاطرنشان کرد: کمباین‌ها در بحث برداشت به صورت دو نوع هستند کششی و موتوری و قیمت یک نوع از کمباین حدود ۵۰۰ میلیون تومان لغایت ۵۵۰ میلیون تومان است که تسهیلات بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به صورت کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

فاروقی ابراز کرد: یک نوع کمباین دیگر که دارای قیمت ۱٫۵ میلیارد تومانی است تسهیلات بیش از ۵۰۰ تومان کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشت پنبه در گلستان حائز اهمیت است، یادآور شد: پنبه‌کاران گلستانی فرصت را مغتنم بشمارند و با خرید این کمباین‌ها از تسهیلات خرید کمباین برخوردار شوند.

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان اذعان کرد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان و اداره فناوری مکانیزه مراجعه کنند.

فاروقی با بیان اینکه خرید کمباین از شرکت‌های با سابقه بازرگانی صورت گیرد، تصریح کرد: کمباین‌ها باید مدل یا برند ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ خریداری شود و همچنین برای خرید کمباین‌ها از شرکت‌هایی پیش فاکتورها تهیه شود که این شرکت‌ها سابقه بازرگانی لازم را داشته باشند و خدمات پیش‌فروش فعال داشته باشد و در لیست توسعه مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وجود داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.