کد خبر : 4802
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اسفند 1394 - 20:13

پرداخت خسارت به کشاورزان

دهقان نیوز / با هدف پشتیبانی از بخش کشاورزی، دولت یازدهم نسبت به تقویت صندوق بیمه کشاورزی در قالب ردیف های بودجه ای و اعتباری اقدام کرد.

 

دهقان نیوز / با هدف پشتیبانی از بخش کشاورزی، دولت یازدهم نسبت به تقویت صندوق بیمه کشاورزی در قالب ردیف های بودجه ای و اعتباری اقدام کرد.

 

عبدالمهدی بخشنده افزود: با پیگیری های مستمر وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت دولت، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، سه هزار میلیارد ریال منابع مورد نیاز صندوق بیمه کشاورزی برای پرداخت خسارت کشاورزان آسیب دیده امروز اختصاص یافت.
وی اظهارداشت: پرداخت این مبلغ از امروز به کشاورزان خسارت دیده آغاز شده است.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با هدف پشتیبانی از بخش کشاورزی، دولت یازدهم نسبت به تقویت صندوق بیمه کشاورزی در قالب ردیف های بودجه ای و اعتباری اقدام کرده و در این زمینه، تمهیدات لازم را برای تهاتر بدهی های سال های گذشته این صندوق که از سال ۱۳۹۰ تاکنون پرداخت نشده بود، اندیشیده تا این صندوق بتواند پوشش های حمایتی خود را به موقع و مناسب از کشاورزان به عمل آورد.
به گزارش ایرنا، سالیانه بین یک میلیون و ۷۵۰ تا دو میلیون کشاورز در بخش های زراعی، باغی، طیور، دام و آبزیان زیرپوشش بیمه صندوق کشاورزی قرار دارند.
چندی پیش یک مقام صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد که هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال از غرامت ۸۵۰ هزار میلیارد ریالی کشاورزان باقیمانده است. براساس نوع محصول و میزان خطر، حدود ۷۵ درصد حق بیمه بخش کشاورزی توسط دولت و حدود ۲۵ درصد توسط کشاورزان پرداخت می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.