کد خبر : 35068
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1396 - 19:46

پرداخت تسهیلات صفر درصد به گندمکاران + جزییات

تسهیلات صفر درصد به گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

تسهیلات صفر درصد به گندم‌کاران پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تسهیلات صفردرصد به گندم‌کاران استان سمنان که از جهاد کشاورزی طلبکار هستند، پرداخت می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، لطف‌الله رضایی اظهار داشت: این طرح در راستای پرداخت بدهی‌های دولت به گندم‌کاران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات صفر درصد تنها به گندم‌کارانی که از دولت طلبکار هستند تعلق می‌گیرد، اعلام کرد: به‌ازای هر هکتار از گندم تحویل داده‌شده به سیلوها بالغ‌بر ۱۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: گندم‌کارانی که باوجود تحویل گندم به سیلوها تاکنون هیچ وجه نقدی را از دولت دریافت نکردند برای دریافت این تسهیلات هر چه زودتر اقدام کنند.

وی تأمین منابع مالی لازم برای کشت پاییزه کشاورزان را یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: تأمین سرمایه در گردش کشاورزان نیز از دیگر اهدافی است که در راستای اجرای طرح پرداخت تسهیلات صفر درصد به کشاورزان این عرصه پرداخت می‌شود.

رضایی با ابراز اینکه ۷۰ درصد از طلب کشاورزان در قالب این تسهیلات پرداخت می‌شود، گفت: هر هکتار زمینی که زیر کشت گندم به‌صورت آبی است به‌طور متوسط ۴ تن گندم از آن برداشت می‌شود و این در حالی است که در اراضی‌ای که به‌صورت دیمی آبیاری می‌شوند یک‌تن گندم برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازپرداخت این تسهیلات با ارائه برگ خرید از سوی فروشندگان مورد اعتماد وزارت جهاد کشاورزی پرداخت می‌شود، یادآور شد: مدت‌زمان بازپرداخت این تسهیلات به‌مدت دو ماه بدون پرداخت سود است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در این طرح بانک‌های عامل پس از پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان مبلغ باقی‌مانده از تسهیلات را برداشت و بهای گندم‌های تحویلی را به حساب کشاورزان واریز می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.