کد خبر : 44991
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 - 9:37

وقتی که یک تیم از مدیران ارشد تعاون روستایی، تیغ استیضاح نمایندگان را بر گردن حجتی نشاند

اقدامات سازمان تعاون روستایی کشور باعث نگرانی این نمایندگان شده است.

بر اساس اطلاعات موثق، اقدامات نامتعارف یک تیم از مدیران ارشد سازمان تعاون روستایی به رهبری یک عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی که از شرق کشور است و دخالت های عجیب و بی سابقه این تیم در یک استان جنوب غربی که نمایندگانش عمده ی امضاکنندگان استیضاح حجتی را تشکیل می دهند باعث شده که نمایندگان این بار بر ایستادگی خود بر استیضاح و عدم تعامل با حجتی هم قسم شوند. علت هم ظاهرا برمی گردد به اینکه این عضو هیئت مدیره و تیمش حتی کار را به جایی رسانده اند که در عزل و نصب مدیران اتحادیه تعاون روستایی شهرهای دور دست این استان های خاص که از قضا در اتحادیه کشوری هم صاحب کرسی حساسی است نیز دخالت می کنند به نحوی که هر گونه تغییر این افراد که بعضا یک دهه نیز مسئول اتحادیه شهرستان خود بوده اند با واکنش های تند و مقاومت های سنگین این لابی قدرتمند روبرو می شود. البته ما ناچاریم این دخالت های نامتعارف را دلسوزی مثلا فلان عضو هیئت مدیره کشوری برای کشاورزان فلان دهستان دور افتاده در فلان بخش از فلان شهرستان از فلان استان تلقی کنیم. اما از آنجا که قبلا معاونان و اعضای هیئت مدیره کشوری نهایتا با معاونان اداره کل استان ها تعامل کاری داشتند دخالت این مقامات ارشد در شهرستان های دورافتاده احتمالا برای حفظ امضاهای طلایی نمایندگان این استان در مجموعه اقتصادی کشوری است و از دید نمایندگان چیز دیگری می نماید و حتی کار به بحث تلفنی برخی از این نمایندگان با شیرزاد کشید.

جالب است که بدانیم تنها در یکی از این شهرها که علیرغم فشار و تهدید این تیم قدرتمند تغییر و تحول صورت گرفته تا امروز دهها میلیارد سوءاستفاده و اختلاس کشف شده که معلوم نیست عزیزان حامی اصلا می دانستند بر ابقاء چه افرادی دارند اصرار می کنند؟

 البته دکتر شیرزاد که انصافا با یک دید تحول گرایانه و بشدت مثبت در حال توسعه و تحول اساسی سازمان است احتمالا بعلت مشغله یا اعتماد، از دلیل واقعی اقدامات دوستان و همکاران خود در راس هرم تعاون روستایی کشور بی خبر است و این بزرگواران احتمالا موضوعات را بعنوان مسائل فنی مسئله سازی کرده و ورود خود به این موضوعات را برای شیرزاد توجیه می کنند البته از شیرزاد انتظار می رفت که از همکاران خود بپرسد چرا تمام مساعی شما در یکی دو استان خاص که از قضا زیرمجموعه های اقتصادی قدرتمندی با دنباله های قدرتمندتر در کشور دارند خلاصه می شود. در حالی که انتظار می رفت مدیرکل حوزه مدیرعامل و آن عضو هیئت مدیره تلاش خود را مثلا به اجرای دقیق یکی از حساسترین ماموریت های حجتی به سازمان تعاون روستایی در موضوع بهره برداری از فلان پروژه ملی عمرانی که حتی مورد توجه ویژه دفتر مقام معظم رهبری هست بگذارند که به این وضع که فعلا مصلحت نیست بگوییم درنیاید.

به هر حال طبق اطلاعات موثق اقدامات سازمان تعاون روستایی کشور بقدری باعث نگرانی این نمایندگان شده که در جلسه ظهر پنجشنبه ۲۶/۷/۹۷ خود که در دفتر مرکزی خانه کشاورز یکی از این استان ها تشکیل شد در حضور روسای تشکلهای کشاورزی قسم یاد نمودند که با شدت با این دخالت های نامتعارف و واضح الدلیل برخی اعضای مشخص هیئت مدیره تعاون روستایی کشور برخورد و به هیچ وجه بجز به عزل حجتی رضایت ندهند.

بدین ترتیب در حالیکه شیرزاد یکی از نزدیکترین دوستان و معتقدین به حجتی می باشد نادانسته عملا اقدامات برخی اطرافیان و یکی از هیات مدیره ی سازمانش تبدیل به عامل اصلی برای متحد کردن مخالفین حجتی شده است و قطعا این بار حجتی در رویارویی با مجلسیان وضعیت بسیار سخت تری را تجربه خواهد کرد.

و در پایان توصیه ای نیز به دکتر شیرزاد مدیری که همگان می دانند که از جنس دیگری است و کسی است که با اندیشه های ناب و مدرن و جسورانه اش می تواند اقتصاد کشاورزی سنتی ایران را متحول کند اما باید متوجه اطراف خود باشد. در همین وزارتخانه مدیران ارزشمند، پاک و جسوری بودند(مثلا در شرکت بازرگانی دولتی) که چوب اعتماد مطلق و بی حد و مرز به برخی اطرافیان نزدیک خود را خوردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.