کد خبر : 51752
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 مرداد 1398 - 9:29

وضع کشاورزی مطلوب است

وضعیت بخش کشاورزی کشور مطلوب است.

وضعیت بخش کشاورزی کشور به رغم تحریم ها و جنگ اقتصادی مطلوب است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: به رغم تحریم ها و جنگ اقتصادی، وضعیت بخش کشاورزی کشور مطلوب است و در هیچ محصولی مشکل وجود ندارد و این بخش در زمان تحریم در اقتصاد کشور تاثیرگذاری مثبتی داشته است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در آئین روز مزرعه ملی لوبیا در ایستگاه تحقیقات لوبیای خمین گفت: بهره گیری از شیوه های نوین آبیاری برای تقویت منابع آب سفره های زیرزمینی ضروری است.

وی با بیان این که با وجود بارندگی های خوب سال جاری، کشاورزان نباید به بارش های موقت تکیه کنند افزود: چنان چه بارش ها در مناطق مرکزی ادامه داشت، آب های زیرزمینی ذخیره می شد اما بارش ها در مناطقی بود که آب به خارج از محدوده کشور رفت.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: لازم است تا با حرکت به سمت شیوه های نوین آبیاری محصولات کشاورزی، تغییر الگوی کشت و نیز حرکت به سمت کشت گلخانه ای، کسری آب های زیرزمینی جبران شود.

کشاورز گفت: به رغم تحریم ها و جنگ اقتصادی، وضعیت بخش کشاورزی کشور مطلوب است و در هیچ محصولی مشکل وجود ندارد و این بخش در زمان تحریم در اقتصاد کشور تاثیرگذاری مثبتی داشته است.

وی آب، خاک و عملکرد پایین را چالش های بخش کشاورزی دانست و گفت: بر خلاف ادعای اشتباه برخی از افراد، بخش کشاورزی علت کم آبی کشور نیست بلکه این کم آبی دلایل بسیاری دارد.

کشاورز تصریح کرد: ارایه راهکار عملیاتی در راستای رفع مشکل کم آبی را مهمترین وظیفه سیاستگذاران بخش کشاورزی و ایستگاه های تحقیقاتی است که باید تدابیر ویژه ای در این راستا اندیشیده شود.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، ژنتیک و ماده آلی خاک را مهمترین عوامل کاهش مصرب آب در زراعت دانست و گفت: سیستم آبیاری، مکانیزاسیون و روش های نوین در کاهش مصرف آب تاثیرگذار است.

وی گفت: کشاورزان ایرانی از هوش بالایی برخوردارند چرا که در سخت ترین شرایط در تولید محصولات کشاورزی گام های موثری برمی دارند.

کشاورز اظهار داشت: ژنتیک تهدیداتی نظیر قحطی و گرسنگی را در جهان حل کرده است و در سال جاری ۵۱ رقم محصولات جدید در کشور رونمایی شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشاورزانی که ماده آلی خاک خوبی دارند عملکرد بالا، مصرف پایین آب و هزینه تولید کمتری دارند و دغدغه تغییرات جوی را ندارند.

کشاورز تاکید کرد: در محصولاتی که تولید داخلی با کمبود مواجه است بیش از نیاز واردات شده تا مردم با مشکلی در غذا مواجه نشوند.

کشاورز تصریح کرد: در تولید بیشتر محصولات کشاورزی نظیر لوبیا متوسط عملکرد از حد انتظار پایین تر است.

کشاورز تصریح کرد: در روز ملی مزرعه آزمایشگاه ها و ایستگاه های تحقیقاتی، دستاوردهای خود را به کشاورزان ارایه می دهند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: نهادهای داخلی قوی و شرکت های دانش بنیان می توانند مشکل تولید نهاده ها را حل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.