کد خبر : 55357
تاریخ انتشار : جمعه 11 مهر 1399 - 12:08

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی با اشاره به جلسه با معاون اقتصادی وزارت کشور

وزارت صمت که متولی صنایع است، حامی تولید نیست! / رغبتی برای جلسه با وزارت صمت نداریم / یک مدیرکل صنایع را براحتی نمی توانیم ملاقات کنیم! / مشکلات را توسط وزارت کشور پیگیری می کنیم

وزارت صمت که متولی صنایع است، حامی تولید نیست! / رغبتی برای جلسه با وزارت صمت نداریم / یک مدیرکل صنایع را براحتی نمی توانیم ملاقات کنیم! / مشکلات را توسط وزارت کشور پیگیری می کنیم

متاسفانه یک مدیرکل صنایع را نمی توانی به راحتی ملاقات کنید.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات مواد اولیه روغن در وزارت کشور گفت: چند روز قبل بعلت کمبود مواد اولیه خصوصا روغن در بازار که مواد اولیه کارخانجات صنایع غذایی می باشد با دکتر دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور به اتفاق آقای ثابت پی رییس هیات مدیره فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی جلسه ای داشتیم که در این جلسه، مشکلات و موانع تولید به اطلاع  وی رسانده شد و با توجه به  آنکه وی از مدیران پیگیر در امر اقتصاد و تولید می باشند سریعا جلسه ای را تشکیل دادند که در این جلسه بعلت رعایت پروتکل های بهداشتی، چند واحد تولیدی و چند تشکل حضور داشتند.

محسن نقاشی با اشاره به اینکه تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی همیشه مشکلات را توسط وزارت کشور پیگیری می کند گفت: دو سال پیش در اولین جلسه هم اندیشی که آن جلسه هم به درخواست فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی از وزارت کشور بود و وزیر کشور ریاست جلسه را بعهده  داشت و ۹ تن از معاونین وزارتخانه ها، معاون دادستان کل کشور، استاندار و غذا و دارو حضور داشتند گفتم که واحدهای تولیدی رغبتی به جلسه با وزارت صنایع ندارند چون دردی علاج نمی شود و از وزارت کشور درخواست  کردیم که به مسایل و موانع تولید ورود کنند که خوشبختانه اقدامات موثری انجام شد و هر وقت مشکلی برای اعضای فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی پیش می آید نزد آقای دین پرست مراجعه می کنیم و بدون هیچ وقت قبلی وی را  ملاقات می کنیم.

وی افزود: متاسفانه یک مدیرکل صنایع را نمی توانی به راحتی ملاقات کنید و این مطلب را بارها در مصاحبه ها و در زمان رضا رحمانی وزیر وقت صمت هم گفته ام.

وی گفت: مدیران کل وزارت صنایع متاسفانه برای خود جایگاهی به راه انداخته اند گویا اساسا از هدف اصلی  وزارت صنایع که حمایت از تولید است فراموش شده اند.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران به دهقان نیوز گفت: تولیدکنندگان درک بالایی دارند و به نظرم میهن دوست ترین قشر جامعه می باشند و در تمام مدت چند دهه، این امر را ثابت کرده اند. خوشبختانه در جلسه با معاون اقتصادی وزیر کشور، از حمایت های منطقی وی برخوردار بودیم.

نقاشی افزود: واقعا چرا مسئولین وزارت صنایع  که به اصطلاح  متولی صنایع هستند حامی تولید نیستند؟  و در مقابل، معاون اقتصادی وزارت کشور یکپارچه از تولید حمایت می کنند.

وی گفت: با اطمینانی که از وزارت کشور داریم قطعا با پیگیری های معاونت اقتصادی وزارت کشور، چنین جلساتی نتیجه بخش خواهد بود و معاون وزیر قول دادند که گزارش جلسه را عینا به وزیر جهت دستور به رییس جمهور تقدیم کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه تولیدکنندگان در این جلسه از نحوه برخورد معاون بازرگانی وزارت صمت ناراحت شدند و چند تن از تولیدکنندگان در این جلسه اظهار داشتند که در جایی که مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی می دانند و رییس جمهور به تولیدکنندگان اهمیت می دهند چرا این مسئول به تولیدکنندگان بها نمی دهد و مسایلی را مطرح می کنند که گویا ما تولیدکنندگان مقصر ناکارآمدی های وزارت صنایع هستیم.

 وی گفت: واحدهای تولیدی مشکلات زیادی دارند ولی موضوع جلسه با معاون اقتصادی وزیر کشور اختصاصا در مورد کمبود روغن بود. واحدهای تولیدی  تقاضای رفع کمبود و توزیع عادلانه روغن بودند و همچنین خواستار تخصیص ارز و کاهش زمان پرداخت آن، رفع کاغذ بازی ها و توجه بیشتر به وضع تولید شدند که در این خصوص معاون اقتصادی وزیر کشور گفت شخصا با وزیر صمت مذاکره خواهم کرد و امیدوارم با توجه به آنکه آقای رزم حسینی سالها استاندار و در واقع از بدنه وزارت کشور بوده اند تاثیرات مثبتی بوجود آید.

نقاشی گفت: تولیدکنندگان، دلسوز هستند و از مسئولین دلسوز قدرشناسی می کنند. به نمایندگی از فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی از آقای دکتر دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور که همواره از تولیدکنندگان حمایت می کنند دعوت کردیم که جهت بازدید میدانی از واحدهای عضو این فدراسیون بازدید داشته باشند که وی از این دعوت استقبال کرد. امیدواریم از همین هفته بازدیدهای وی و تیم اقتصادی وزارت کشور آغاز شود.

وی در پایان به دهقان نیوز گفت: از پیگیری های دکتر دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور و دکتر همایونفر و تیم امور اقتصادی وزارت کشور جهت تلاشها و همکاری هایی که با فدراسیون تشکلهای صنایع  غذایی کشاورزی داشته اند قدردانی می نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.