کد خبر : 16920
تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1395 - 11:25

واگذاری زمین کشاورزی به بانوان در کل کشور + جزییات

دهقان نیوز / به صورت فردی در همه استان‌های کشور برای فعالیت‌های کشاورزی زمین به بانوان واگذار شده است.

دهقان نیوز / به صورت فردی در همه استان‌های کشور برای فعالیت‌های کشاورزی زمین به بانوان واگذار شده است.

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور گفت: در تمام استان‎های کشور برای فعالیت‎های کشاورزی زمین به بانوان واگذار شده است.

به گزارش دهقان نیوز از همدان، فروغ‎السادات موسوی در کارگروه توانمندسازی بانوان روستایی، عشایری و سرپرست خانوار استان همدان با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است، اظهار کرد: جمله «پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین» نشان‌دهنده تأثیرگذاری استان همدان در کشور است.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب ۳۲۵ تعاونی زنان روستایی در کشور ایجاد شده که از این تعداد هشت تا ۱۰ تعاونی سهم استان همدان بوده است، ادامه داد: بیش از یک‎هزار و ۱۰۰ صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان روستایی در کشور وجود دارد.

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور افزود: در حوزه زنان به صورت فردی کار شده است اما در امور اراضی کشاورزی استان‎ها قصد داریم که تعاونی‎ها را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته تفاهمنامه‎ای با سازمان امور اراضی کشور و دفتر امور روستایی منعقد کردیم تا از تشکل‌های زنان روستایی حمایت کنیم، افزود: به صورت فردی در همه استان‌های کشور برای فعالیت‌های کشاورزی زمین به بانوان واگذار شده است.

موسوی با بیان اینکه چهار استان پایلوت واگذاری زمین به بانوان شده‌اند، بیان کرد: واگذاری زمین به تشکل‌های کشاورزی در توانمند سازی بانوان روستایی، عشایر و سرپرست خانوار تا پایان سال به صورت عملی در استان‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان همدان به دلیل داشتن تشکل‌های خوب و فعال به عنوان استان پایلوت در واگذاری زمین برای توانمندسازی بانوان روستایی و عشایر انتخاب شد، افزود: تشکل‌های استان که زمین دریافت کردند فعال هستند و کار خود را به صورت سازماندهی شده انجام می‌دهند.

مشاور امور بانوان سازمان امور اراضی کشور گفت: باید به صنایع تبدیلی و تکمیلی توجه شود، زیرا مردم رغبت به خرید محصول به صورت فله‌ای ندارند.

موسوی با بیان اینکه فروش محصول بسته‌بندی شده بیشتر است و مردم از این گونه محصولات بیشتر استقبال می‌کنند، افزود: هدف امور اراضی کشور در تفاهمنامه‌ای که بسته شد این بود که تشکل‌های بخش کشاورزی جمع شوند و به صورت ساماندهی شده فعالیت کنند و در روستاها ترویج داده شوند.

وی با اشاره تولید محصول ارگانیک در تشکل‌ها و استقبال از این محصولات در تهران، بیان کرد: در تهران بر روی استفاده از محصولات ارگانیک بسیار تأکید می‌شود و می‌توان اینگونه محصولات را در تهران عرضه کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.