کد خبر : 60358
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 تیر 1403 - 7:15

واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی باید تسهیل شود

واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی باید تسهیل شود
واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی باید تسهیل شود

واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی باید تسهیل شود
رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی ساده‌سازی و تسهیل شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، رضا افلاطونی در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان بر ساده‌سازی و تسهیل واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی و تولیدی تاکید کرد و گفت: در فرایند واگذاری باید استعلامات زائد حذف و ارائه خدمات به مردم تسریع شود.

وی افزود: دستورالعمل تخصصی واگذاری زمین برای طرح‌های کشاورزی و تولیدی به زودی تدوین و ابلاغ شود تا مشکلات بهره‌برداران در این حوزه حل شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: سازوکار نظارت‌ها در فرایند واگذاری باید ساماندهی و تقویت شود و طبق قانون دستگاه‌های صادر کننده موافقت اصولی و جواز تأسیس باید هر ۶ ماه یک بار گزارش‌های نظارتی خود را ارائه دهند.

افلاطونی بر پیگیری جدی برای افزایش بهره‌وری، تسریع در کارها و ارائه خدمت به ارباب رجوع از سوی دفاتر تخصصی تاکید کرد و گفت: تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست‌های شورای معاونان و مدیران لازم‌الاجرا است و همه همکاران باید به این موضوع توجه داشته باشند.

به گفته وی، راه‌اندازی سامانه اصلاحات ارضی، هیأت‌های دارای ۷ عضو واگذاری زمین و شورای عالی نیز برای دستیابی هرچه زودتر به نتیجه، با جدیت پیگیری شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: پرونده‌های واگذاری در استان‌ها باید در سامانه بارگذاری شود و دفاتر تخصصی این امر را پیگیری کنند.

افلاطونی اضافه کرد: همه معاونت‌ها و دفاتر باید هر ماه نشستی با واحدهای متناظر استانی برگزار و مسائل و مشکلات آنان را پیگیری کنند.

۱۵ استان کشور بیش از ۹۰ درصد رفع تداخلات اراضی را انجام داده‌اند

معاون توسعه و ساماندهی اراضی در این نشست گفت: در حال حاضر در ۱۵ استان کشور بیش از ۹۰ درصد رفع تداخلات اراضی انجام شده است.

علینقی حیدریان افزود: طرح راه‌اندازی سامانه‌های اصلاحات ارضی، کشت موقت، دبیرخانه ستاد شورای عالی و تبادل استعلامات ثبت شده در دستور کار است.

وی اضافه کرد: ارتقای سطح پایش و رصد هوشمند نظارت بر صدور مجوز و فرایند واگذاری زمین در حال پیگیری است.

حیدریان گفت: برای سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه توسعه و ساماندهی پیش‌بینی شده و در مرحله اجراست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.