کد خبر : 304
تاریخ انتشار : جمعه 17 مهر 1394 - 10:08

واگذاری امور کشاورزی دستگاه های اجرایی به نظام مهندسی کشاورزی

دهقان نیوز / باید دستگاه های اجرایی کوچک شوند و امور تصدی گری دستگاه های اجرایی استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردد.

دهقان نیوز / باید دستگاه های اجرایی کوچک شوند و امور تصدی گری دستگاه های اجرایی استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردد.

به گزارش دهقان نیوز، مدیر کل امور اقتصادی و بین المللی استانداری اردبیل گفت: تصدی گری امور کشاورزی و منابع طبیعی دستگاه های اجرایی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار می شود.

ارژنگ عزیزی وجود دانش آموخته بیکار کشاورزی در شهرستان های گرمی، بیله سوار و پارس آباد را غیر قابل قبول دانست و گفت: باید دستگاه های اجرایی کوچک شوند و امور تصدی گری دستگاه های اجرایی استان در بخش کشاورزی و منابع طبیعی به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردد.

وی بیان کرد: متاسفانه سیستم آموزشی ما نمی تواند توانایی لازم را برای انجام کار عملی در دانش آموخته ایجاد کند و بزرگ ترین مشکل ما این است که دانش آموخته هم خودش را وابسته به دولت می کند در حالی که دولت نمی تواند تمامی انتظارات را بر آورده کند چون شرایط دولت خوب نیست.

عزیزی اظهار کرد: اگر کارشناسان کشاورزی به معنی واقعی کلمه در میدان عمل و مزرعه توانایی انجام کاری را داشته باشند خیلی از مشکلات قابل حل است، در حالی که اثبات توانایی دانش آموختگان کشاورزی به صورت عملی در مزرعه امروز بزرگ ترین دغدغه و مشکل است.

وی با اشاره به وجود پتانسیل های بسیار بالای کشاورزی در استان اردبیل بیان کرد: کشت و صنعت مغان برای پروار بندی و باغات میوه، ظرفیت های بسیار خوبی دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل هم در این جلسه از وجود سه هزار و ۳۰۰ بیکار دانش آموخته کشاورزی در سطح استان خبر داد.

معرفت آذری گفت: با توجه به این که استان اردبیل یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است وجود این همه بیکار دانش اموخته کشاورزی در سطح استان قابل قبول و منطقی نیست و عدم همکاری دستگاه های اجرایی استان در برون سپاری امورات تصدی گری یکی از علل بیکاری و مشکلات است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.