کد خبر : 41494
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1397 - 13:56

واردات دام تصمیم اشتباهی است / واردات باعث گرانی گوشت می شود / به نظرات بخش خصوصی توجه نمی کنند

در تصمیم گیری ها به نظرات بخش خصوصی توجه نمی کنند.

رییس مجمع ملی صادر کنندگان دام زنده ایران در واکنش به خبر آزاد شدن واردات دام زنده به دهقان نیوز گفت: واردات دام زنده در واقع کمک و مساعدت به پیمانکاران گوشت یا کشتارگاه واردات دام زنده است.

 منصور پوریان افزود: آزاد شدن واردات دام زنده در واقع تصمیمی است که بدون در نظر گرفتن وضعیت دام داخلی و توسط سیستمی غیر تخصصی که ارتباطی به دام و دامداری ندارد گرفته شد و معاونت امور دام جهاد کشاورزی هیچ نقشی در این تصمیم ندارد.

وی ادامه داد: این تصمیم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته شده است و تصمیم منطقی نیست و اشتباه است.

وی به دهقان نیوز گفت: در کشوری که جمعیت دام سبک آن ۷۰ میلیون راس است، صادرات دام را ممنوع می کنند و تصمیم بر واردات دام می کنند. این موضوع باعث می شود قیمت گوشت در سطح خرده فروشی رو به افزایش باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت در تصمیم گیری های خود به نظرات بخش خصوصی توجه نمی کند گفت: برای نمونه اعلام واردات دام که از سوی وزارت صنعت و تجارت اعلام شده ارتباطی به این وزارتخانه ندارد چرا که این وزارت نقشی در تولید و تامین دام ندارد.

رییس مجمع ملی صادر کنندگان دام زنده ایران گفت: بجای اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی از تولیدکننده داخلی حمایت کرده و او را تقویت کنند با این تصمیم خود می خواهند دامدار ایرانی را با مشکل مواجه کنند.

پوریان افزود: در صنعت دام سبک کشور حدود ۴۰ درصد دام ها از نوع سنگین هستند و چنین دام هایی در کشور مشتری ندارند بنابراین دامدار مجبور است این بخش از دام را صادر کند لذا با این تصمیم دولت مبنی بر واردات دام زنده عملا شاهد نابودی صنعت پرواربندی دام خواهیم شد و مشکل گرانی گوشت هم حل نخواهد شد و بیشترین سود را کشتارگاهها می برند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.