تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 تیر 1399 - 6:00

نمی گذارند باغداران طبسی از روش آبیاری نوین استفاده کنند! / استاندار رسیدگی کند

نمی گذارند باغداران طبسی از روش آبیاری نوین استفاده کنند! / استاندار رسیدگی کند

از استاندار محترم می خواهیم دستور دهند که رسیدگی شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس گفت: باغداران طبسی به دستور معاون آب و آبفا وزارت نیرو حق ندارند از روش آبیاری نوین روز دنیا، باغات خود را آبیاری کنند!

مسعود رضا بندگی به دهقان نیوز گفت: کشاورزان طبسی از معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس مجوز ساخت استخر و حوض آب گرفته که بتوانند به بهترین نحو، مدیریت آب را داشته باشند. شهرستان طبس با گرمای بیش از ۴۵ درجه در تابستان، آیا با مدار چرخش آب ۱۳ و ۱۴ روز، برای باغداران درختی می ماند؟

وی گفت: بنا به توصیه مقامات ارشد کشور در خصوص استفاده بهنیه و مدیریت بحران آب، کشاورزان همت کرده و برای مدیریت و استفاده بهینه آب به سمت آبیاری تحت فشار و یا کم فشار رفته و زیرساخت های آن را فراهم نموده اند و اکنون که می خواهند مجوز برق خریداری نمایند، شرکت برق طبس، باغداران را راهنمایی می کند به امور آب که مجوز پمپاژ آب را بگیرند و آنها هم استناد می کنند که از وزارتخانه نامه ای آمده که پمپاژ ثانویه، یک بار و آنهم به نماینده مالک داده می شود ولاغیر.

وی افزود: اکثر چاههای آب کشاورزی و مخصوصا آب نهرین و کریت(بیش از۱۰۰۰ مالک) دارد و دیگر چشمه و قنات های شهرستان هم همینطور که بصورت فنجان و خرده مالکی بوده و هر باغداری بستگی به زمینش چند فنجانی آب دارد و برای مدیریت آب خود حوضی ساخته با این نامه وزارت نیرو نمی تواند از مزایای آبیاری نوین بهره مند گردد و باغدارانی که از جهاد کشاورزی معرفی شدند به بانک و تسهیلاتی بابت ساخت استخر گرفتند چه باید بکنند؟

بندگی گفت: کشاورزان در میان این دوگانگی مانده اند و به هر کجا که زنگ می زنیم و پیگیری می کنیم دست از پا دراز تریم. آیا این است حق باغدار طبسی که جنگ با طبیعت از یک طرف و اینطور نامه های غیرکارشناسی شده از طرف دیگر!

وی در پایان به دهقان نیوز گفت: از استاندار محترم می خواهیم به عنوان عالیترین مقام اجرایی استان دستور دهند که رسیدگی شود زیرا بیش از ۵۰ نفر مراجعه کننده از کل شهرستان داریم که متقاضی برق هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.