کد خبر : 18496
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1395 - 13:17

نقش توسعه بخش کشاورزی در رونق روستاها

توسعه بخش کشاورزی موجب رونق روستاها و مهاجرت معکوس می شود

توسعه بخش کشاورزی موجب رونق روستاها و مهاجرت معکوس می شود

 محمد تراب میری در دومین روز از هفته دولت در نشست خبری اظهار کرد: همه تلاش دولت یازدهم فراهم کردن بستر برای توسعه بخش کشاورزی و ایجاد رونق در روستاها و افزایش درآمد روستاییان است.
وی کمبود اعتبار استانی را از مهمترین چالش های پیش روی اجرای طرح های کوچک و زودبازده دانست و افزود: ۱۷ طرح کوچک و زودبازده آبی در مناطق روستایی با ۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مناطق این استان در حال اجرا است.
تراب میری تاکید کرد: برای تکمیل این طرح ها نیاز به تخصیص اعتبار است در حالیکه منابع مالی استانی جوابگوی اجرای این طرح ها نیست و تلاش می کنیم هزینه این طرح ها از محل منابع و اعتبارات ملی تامین شود.
وی یادآور شد: هدف سازمان جهاد کشاورزی توسعه و افزایش اراضی آبی استان ایلام از ۸۰ هزار به ۲۰۰ هزار هکتار است که برای دستیابی به این هدف علاوه بر طرح های آبی کوچک، طرح سامانه گرمسیری و احیای زمین های دهلران نیز در دست اجرا است.
وی اضافه کرد: در قالب طرح احیای اراضی دهلران، مهران و هلیلان از محل منابع آبی سد کرخه در مجموع تا پایان سال ۹۶ میزان ۵۶ هزار هکتار و با اجرای سامانه گرمسیری هم ۳۹ هزار هکتار از اراضی این استان به شبکه مدرن آبیاری می پیوندد.
تراب میری درباره توسعه گلخانه ها و محصولات کم آب بر در استان هم گفت: با توجه به کمبود منابع آبی کشت سبزی و صیفی در محیط های گلخانه ای بخاطر کاهش مصرف آب به صرفه تر از فضای باز است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.