کد خبر : 15092
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1395 - 18:34

نظام مهندسی کشاورزی به کمک محیط زیست آمد / ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان

دهقان نیوز / فارغ‌التحصیلان سازمان نظام مهندسی می‌توانند به عنوان سفیران محیط زیست عمل کنند.

دهقان نیوز / فارغ‌التحصیلان سازمان نظام مهندسی می‌توانند به عنوان سفیران محیط زیست عمل کنند.

در ادامه امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری برخی نهادها و ارگان‌ها با محیط زیست استان همدان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی همدان به محیط زیست دست یاری داد.

به گزارش دهقان نیوز از همدان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این آئین گفت: انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه همکاری و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مختلف با هدف جذب مشارکت همگانی در حفظ محیط زیست در دستور کار محیط زیست قرار دارد.

محمدرضا محمدی بیان کرد: تاکنون پنج تفاهم‌نامه همکاری با استانداری، آموزش و پرورش، منابع‌طبیعی، ورزش و جوانان و سازمان نظام مهندسی استان همدان منعقد شده است.

وی اضافه کرد: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، فرهنگ‌سازی و همه‌گیر کردن موضوع توجه به محیط زیست بوده که در این راستا سعی داریم از ظرفیت‌های موجود بهره گرفته شود.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های مغفول مانده و دست یافتنی برای عمومی کردن مساله محیط زیست بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یک مجموعه علمی و حرفه‌ای است و ایجاب می‌کند که از ظرفیت‌های این مجموعه در راستای حفظ محیط زیست استفاده شود.

وی یکی دیگر از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست را ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان محیط زیست عنوان کرد و گفت: فارغ‌التحصیلان سازمان نظام مهندسی می‌توانند به عنوان سفیران محیط زیست عمل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت‌های پژوهشی و آموزشی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز به نحو مطلوب بهره گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان همدان نیز گفت: این سازمان ۵۰۰۰ عضو دارد که ۳۴۸۷ نفر از آنها فعال هستند.

محمدرضا ابراهیمی با بیان اینکه ۲۹۹ نفر از اعضای زیرمجموعه این سازمان از فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست در مقاطع گوناگون هستند، افزود: این سازمان فارغ‌التحصیلان ۲۱ رشته تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی را تحت پوشش دارد.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آمادگی دارد همه توانمندی‌های این سازمان در راستای حفظ محیط زیست را در اختیار قرار دهد چرا که اعتقاد داریم بهره‌گیری از قابلیت‌های موجود در نظام مهندسی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

گفتنی است؛ در تفاهم‌نامه مذکور به موارد گوناگونی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، بازآموزی و نوآموزی برای اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با هدف ارتقاء توانایی‌های فنی آنان، همکاری در برگزاری گردهمایی‌های ملی و بین‌المللی و سمینارهای علمی و تخصصی مشترک، تسهیل در امور صدور مجوز آزمایشگاه‌های معتمد برای انجام آزمایش‌های آب، هوا و خاک واحدهای صنعتی، بررسی و اقدام در زمینه واگذاری امور صدور پروانه و دفترچه‌های شکار و صید به سازمان نظام مهندسی کشاورزی اشاره شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.