کد خبر : 47336
تاریخ انتشار : جمعه 5 بهمن 1397 - 13:54

نظام مهندسی کشاورزی باید متحول شود / نظام مهندسی کشاورزی تاکنون نتوانسته به کشاورزی کمک کند

نظام مهندسی کشاورزی برای توسعه کشاورزی باید متحول شود.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای افزایش بهره وری تولید با بخش دولتی تعامل می کند.

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در افزایش بهره وری، در حوزه تولید و ارتقای تعاملات با بخش دولتی به طور جدی ورود پیدا خواهد کرد.

به گزارش دهقان نیوز، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سی و نهمین سمینار سالیانه حفظ نباتات با اعلام این مطلب افزود: این سازمان با ۲۵۰ هزار عضو دانش آموخته کشاورزی در رشته ها و مقاطع مختلف، ذخیره گاه علم کشاورزی است و می تواند با انتقال این دانش به کشاورزان به افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها کمک کند.

شاهرخ رمضان نژاد با بیان این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تا کنون نتوانسته آن طور که باید به انتقال دانش به حوزه کشاورزی کمک کند، گفت: ما باید به عنوان سپاه دانش آماده به کار باشیم و هر جا که لازم شد، حضور پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی برای افزایش ۴۸ هزار هکتار به سطح کشت گلخانه ای با اتکا به ظرفیت های مهندسی حرفه ای داخلی صورت گرفته است.

رمضان نژاد اظهار داشت: اگر این سازمان در حوزه های مختلف از جمله انتقال دانش و اطلاعات به محیط های کشاورزی و آموزش بهره برداران فعال شود، منجر به توسعه و تحول عظیم در بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با اشاره به ایجاد ۱۹۰۰ کلینیک گیاهپزشکی در کشور گفت: کلینیک های گیاهپزشکی برای سازمان حفظ نباتات یک بازوی اجرایی در راستای تولید غذای سالم و پیش آگاهی هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بر ایجاد فضای جدید تعاملی توام با امید میان بخش دولتی و بخش خصوصی و حفظ آن تاکید گذاشت و خواستار تشکیل یک کمیته راهبری در این زمینه شد.

وی با بیان این که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای توسعه کشاورزی باید متحول شود، تصریح کرد: این سازمان تا کنون در صدور پروانه ها به اندازه دولت هم عمل نکرده است.

رمضان نژاد زمانبر بودن صدور پروانه ها، شفاف نبودن بهای خدمات برای صدور پروانه ها و شکل ارائه خدمات را از عواملی دانست که موجب نارضایتی هایی شده که نیاز به اصلاحات دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بهزاد انگورج جمعه , ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

شروع بفرمایید این تحول را !
حداقل شهامت داشته باشید ناتوانی ها را بیان کنید !