کد خبر : 51724
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 - 21:24

نرخ محصول کشاورزی باید متناسب با هزینه تولید باشد

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید متناسب با هزینه های واقعی تولید باشد.

نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید متناسب با هزینه های واقعی تولید باشد.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی گفت: نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید متناسب با هزینه های واقعی تولید باشد.

مجید مهدوی کلاته نو در گفتگو با دهقان نیوز با بیان مطلب فوق به بیان اهمیت توجه به بخش کشاورزی بعنوان زیربنای اقتصاد در کشور پرداخت و افزود: ضرورت دارد شورای اقتصاد با توجه به جایگاه بالای محصولات کشاورزی مخصوصا محصولات استراتژیک نظیر گندم و کلزا، نرخ خرید را به گونه ای تعیین کند که میل و رغبت بیشتری در کشاورزان برای کاشت فراهم شود.

وی افزود: علیرغم نص صریح قانون در قانون  تضمین خرید محصولات اساسی و همچنین ماده ۳۶ قانون الحاق(۲) و بند ب ماده ۳۱ برنامه توسعه ششم متاسفانه قیمت اعلام شده خرید تضمیمی گندم پایینتر از حد انتظار بود که امیدواریم در فصل زراعی پیش رو این رویه اصلاح گردد.

وی ادامه داد: از طرفی با توجه به درصد بالای روغن در کلزا و اهمیت دستیابی به استقلال کشور در واردات روغن می طلبد شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه، نرخ خرید تضمینی کلزا را به میزانی مشخص کنند که رغبت بیشتری در کشاورزان برای کاشت آن فراهم گردد در غیر این صورت منابع ارزی کشور به ناچار صرف واردات روغن خواهد شد که خطر تحریم هم متوجه آن هست و باید چاره اندیشی نمود.

وی گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی می تواند کمک شایانی به افزایش سطح کشت نماید تا از این طریق و با توجه بیشتر به بخش کشاورزی، چرخه های اقتصاد کشور حرکت بیشتری به خود بگیرند چرا که مبنا و زیربنای رونق در اقتصاد، رونق در بخش کشاورزی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.