کد خبر : 318
تاریخ انتشار : جمعه 17 مهر 1394 - 12:05

نامه بسیج دانشجویی خطاب به روحانی / کشاورزان باید مورد حمایت ویژه دولت قرار گیرند / قیمت گندم بیش از ۱۳۰۰ تومان اعلام شود

دهقان نیوز / به‌ مانند بسیاری از کشورهای جهان، کشاورزان و بخش کشاورزی ایران نیز باید مورد حمایت ویژه دولت محترم قرار گیرند.

دهقان نیوز / به‌ مانند بسیاری از کشورهای جهان، کشاورزان و بخش کشاورزی ایران نیز باید مورد حمایت ویژه دولت محترم قرار گیرند.

بسیج دانشجویی ۱۷ دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن درخواست برای اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید کردند: تاخیر در اعلام قیمت‌ خرید تضمینی محصولات کشاورزی ضربه به تولید داخلی است.

به گزارش دهقان نیوز، بسیج دانشجویی ۱۷ دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی کشور در نامه‌ای به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نکاتی را درباره قیمت خرید تضمینی گندم مطرح کردند.

در ابتدا درباره علت نوشتن این نامه آمده است: پیرو تأخیر تیم اقتصادی دولت در اعلام قیمت‌ خرید تضمینی محصولات کشاورزی، خصوصاً محصول حیاتی گندم، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضروری دانست نکاتی را در این خصوص متذکر می شود.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: شرایط فعلی کشور که از یک‌سو با توطئه دشمنان و تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر با نفوذ جریان فکری مخرب در عرصه پیشرفت کشاورزی و دستیابی به خودکفایی در محصولات حیاتی، روبه رو است، اتخاذ تدابیر مناسبی را از سوی دولت محترم می‌طلبد. تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب (مدظله) در دیدار با هیئت دولت در ۴ شهریور سال جاری، مبنی بر اهمیت و لزوم دستیابی به خودکفایی در محصولات حیاتی کشاورزی، مسیر حرکت در این بخش را آشکارتر از گذشته کرده است.

این نامه می‌افزاید: تحولات سیاسی و اقتصادی در کشور نباید موجب غفلت و از اولویت خارج شدن بخش کشاورزی شود، چرا که به فرموده معمار کبیر انقلاب (ره) اساس و پایه استقلال در بخش‌های دیگر اقتصادی، دستیابی به خودکفایی در محصولات حیاتی کشاورزی است. بنابراین به‌ مانند بسیاری از کشورهای جهان، کشاورزان و بخش کشاورزی ایران نیز باید مورد حمایت ویژه دولت محترم قرار گیرند.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی گندم و اعلام به موقع آن توسط دولت، علاوه بر هدایت حدود ۱٫۵ میلیون گندمکار به کشت این محصول، موجب افزایش حجم تولید و در نهایت زمینه خودکفایی در این محصول حیاتی را فراهم می‌آورد. با گذشت بیش از ۱۰ روز از آغاز فصل زراعی ۹۴-۹۵ و با وجود ارائه نرخ پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به شورای اقتصاد، دولت محترم، قیمت خرید تضمینی محصول حیاتی گندم را اعلام نکرده که این تعلل جز نا امیدی کشاورزان و در نهایت ضربه به تولید داخلی، نتیجه‌ای را در پی نخواهد داشت.

دانشجویان در ادامه نامه خود تصریح کردند: عملکرد مثبت دولت محترم در سال اول فعالیت خود در زمینه اعلام به‌موقع و مناسب قیمت خرید تضمینی گندم، کشور را نسبت به برنامه‌های آینده دولت یازدهم در بخش کشاورزی امیدوار ساخت؛ اما در سال زراعی گذشته این رویکرد ادامه نیافت و سال جاری نیز شاهد تأخیر در اعلام قیمت خرید تضمینی این محصول حیاتی هستیم.

در پایان این نامه نیز آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشاورزی و منابع طبیعی کشور ضمن درخواست از دولت محترم مبنی بر اعلام هرچه سریع‌تر قیمت خرید تضمینی گندم، تعیین قیمتی متناسب با نرخ تورم سالیانه و هزینه‌های تولید، که طبق نظر کارشناسان، بیش از ۱۳۰۰ تومان برآورد شده را از حضرتعالی خواستار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.