کد خبر : 40323
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 10:32

نارضایتی کشاورزان از قیمت گندم / قیمت گندم حداقل ۱۶۰۰ تومان شود / دولت نگرش خود را تغییر دهد

کشاورزان با این نرخ نقره داغ شدند.

رییس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه نرخ خرید تضمینی گندم، کشاورزان را شوکه کرد گفت: کشاورزان با این نرخ نقره داغ شدند.

محمد دلشاد رحیم بیگی در گفتگو با خبرنگار دهقان نیوز در خراسان رضوی گفت: دولت با اعلام ۱۳۳۰ تومانی نرخ تضمینی گندم نوع دوروم و عدم تغییر این مبلغ نسبت به سال قبل، گندم کاران را شوکه کرد.

رحیم بیگی افزود: بعد از هفت ماه تاخیر، دولت بالاخره قیمت تضمینی گندم را اعلام کرد، قیمتی که بدون هیچ گونه تفاوتی با سال قبل مبلغ ۱۳۳۰ تومان اعلام شده است که این قیمت نا امیدی از ادامه فعالیت را در دل بسیاری از گندم کاران زنده کرده است و تعداد زیادی از گندمکاران خراسان رضوی طی تماس های تلفنی با نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی این استان خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بارش کم نزولات جوی دولت و افزایش قیمت بسیاری از نهاده های کشاورزی دولت می بایست با تغییر نگرش در نرخ تضمینی گندم حمایت های بیشتری را از کشاورزان داشته باشد.

در واقع این نوع نرخ گذاری باعث شده است که تعداد زیادی از  کشاورزان تصمیم به تغییر در نوع کشت خود بگیرند که از همین روزها زمزمه های آن در خراسان رضوی به گوش می رسد و این موضوع اتفاق ناخوشایندی است که در صورت وقوع باعث می شود کشور در تولید گندم با مشکلات عدیده ای روبرو شود و در صورت ادامه این تصمیمِ کشاورزان، باید در آینده قید خودکفایی گندم را بزنیم و در نهایت به انتظار وابستگی غذایی در این محصول کشاورزی به کشورهای دیگر باشیم.

وی تصریح کرد: دلتمردان می بایست نسبت به این خطرات واقع بینانه عمل کنند و با تغییر در قیمت نرخ تضمینی گندم زمینه های این نوع وابستگی را ایجاد نکنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت کود و سم محصولات کشاورزی به دهقان نیوز گفت: این قیمت‌ها بدون توجه به هزینه‌های افزایش‌یافته به ضرر کشاورز است و ما انتظار داریم دولت حداقل قیمت گندم را ۱۶۰۰ تومان تعیین کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.