کد خبر : 19480
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهریور 1395 - 19:49

مطالبات گندمکاران تا هفته آینده پرداخت می شود

درحال مذاکره با دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم و امیدواریم تا پایان شهریورماه همه مطالبات گندمکاران پرداخت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: مطالبات گندمکاران تا هفته آینده پرداخت می شود

 عبدالمهدی بخشنده در حاشیه آیین امضای تفاهم نامه «پروژه افزایش بهره وری نظام های تولیدی غلات محور و پروژه افزایش بهره وری گندم و نظام های زراعی گندم بنیان در ایران» افزود: اکنون پیگیر منویات رهبر معظم انقلاب درباره پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران هستیم.
وی تاکید کرد: این امرخواسته اصلی وزارت جهاد کشاورزی است تا گندمکاران پول محصول تولیدی خود را در زمان معقولی دریافت کنند.
وی با یادآوری اینکه تاکنون ۱۱٫۳ میلیون تن گندم از کشاورزان معادل ۱۴۰ هزار میلیارد ریال خریداری شده است، افزود: ۶۰ هزار میلیارد ریال از طلب گندمکاران پرداخت شده و ۸۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات آنها باقیمانده است.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: درحال مذاکره با دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هستیم و امیدواریم تا پایان شهریورماه همه مطالبات گندمکاران پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرده بود از مطالبات باقیمانده گندم کاران قرار است مبلغ ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۲۹۵۰ میلیارد تومان) آن از محل فروش اوراق سلف موازی و بقیه از محل فروش گندم تامین و به حساب کشاورزان واریز شود.
به گفته «مرتضی شهیدزاده» در سال ۱۳۹۳ نزدیک به ۴٫۸ میلیون تن گندم به ارزش ۴۰ هزار میلیارد ریال (چهار هزار میلیارد تومان) و در سال ۹۴ بیش از هشت میلیون تن گندم به ارزش ۹۳ هزار میلیارد ریال (۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان) از کشاورزان خریداری شده بود، که امسال این رقم حدود ۲ میلیون تن بیش از پیش بینی دولت بوده است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان ( منطقه ۱۰ کشور) نیز ۱۳ مرداد امسال گفت: پیش بینی ۲۱۰ هزار تن گندم در این استان محقق شد و تاکنون این میزان گندم از کشاورزان اصفهان خریداری شده است.
رضا نیک نداف، ارزش ۲۱۰ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان استان را بیش از ۲۶۷ میلیارد تومان اعلام کرد.
وی بابیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خرید ۲۱۰ هزار تن گندم را در این استان پیش بینی کرده بود و اکنون این پیش بینی محقق شده است، مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان افزود: خرید گندم از کشاورزان استان در مناطق سردسیر ادامه دارد و انتظار می رود خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان اصفهان در سال جاری بیش از میزان پیش بینی شده باشد.
خرید تضمینی گندم از ۲۷ اردیبهشت امسال از مناطق گرمسیری استان آغاز شد.
وی میزان گندم خریداری شده در سال گذشته را ۱۹۴ هزار تن اعلام کرد و از رشد ۲۵ درصدی خرید در این استان در سالجاری خبر داد.
خرید تضمینی گندم از مناطق شرق اصفهان از نیمه دوم خرداد آغاز شد و بمنظور رفاه حال کشاورزان و تسریع در خرید از آنها، ۲۰ مرکز خرید دولتی و بخش خصوصی و ۳۰ مرکز خرید تعاون روستایی نقش مباشر خرید گندم در سطح استان را برعهده دارند.
بر اساس اعلام شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۰ کشور، مبلغ گندم خریداری شده توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در هر استان با عاملیت بانک کشاورزی و با نرخ خرید تضمینی از قرار هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال به کشاورزان پرداخت می شود.
پیش از این استاندار اصفهان در جلسه کارگروه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان که اویل خرداد برگزار شد، با اشاره به خرید تضمینی ۲۱۰ هزار تُن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان تصریح کرده بود: مسئولان باید ترتیبی اتخاذ کنند تا بهای گندم تحویلی کشاورزان بموقع پرداخت شود تا کام شیرین آنان تلخ نشود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.