کد خبر : 22786
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1395 - 22:48

مطالبات کشاورزان پرداخت شد

دولت در صدد است از هر راهی مطالبات گندمکاران را هرچه سریعتر پرداخت کند؛ بگونه ای که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال کنونی از طریق فروش اوراق مرابحه در فرابورس تامین و واریز شده است.

۱۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شد.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: با این پرداختی، تاکنون ۱۱۵ هزار میلیارد ریال از پول خرید تضمینی گندم تسویه شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال بیشتر از ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان به قیمت تضمینی خریداری شده است، افزود: بهای کل گندم های خریداری شده حدود ۱۴۷ هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به ۸۰ درصد آن پرداخت شده است.
قنبری به عزم دولت برای تسویه حساب بهای گندم ها با کشاورزان اشاره و تاکید کرد: دولت در صدد است از هر راهی مطالبات گندمکاران را هرچه سریعتر پرداخت کند؛ بگونه ای که مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال کنونی از طریق فروش اوراق مرابحه در فرابورس تامین و واریز شده است.
وی با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری برنامه های دولت در زمینه تحقق اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: این دو نهاد توانسته اند با حمایت های دولت تدبیر و امید در بخش تولید کالاهای اساسی، اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانند.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان تولید گندم در سالجاری را ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام و اظهار کرد: با توجه به روند افزایش معقول و تثبیت شده میزان تولید گندم در سه سال گذشته، هرسال حدود ۲ میلیون تن رشد تولید داشته ایم و از ۴٫۸ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۱۱٫۵ میلیون تن در سال جاری رسیده است؛ بنظر می رسد در صورت تداوم حمایت ها و سیاست های کنونی، خودکفایی پایدار در تولید گندم محقق شده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان ساخت: با توجه به مصوبه دولت، بقیه ۳۲ هزار میلیارد ریال بدهی بابت خرید گندم نیز از طریق فروش اوراق مرابحه تامین و به حساب گندمکاران واریز خواهد شد؛ ما با جدیت و بصورت شبانه روزی پیگیر این مهم هستیم تا کشاورزان هرچه زودتر به حاصل دسترنج خود برسند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.