کد خبر : 20540
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 - 11:10

مشکل کشاورزی کشور از زبان معاون وزیر کشاورزی

رعایت الگوی کشت می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات کشاورزی کشور را مرتفع کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: رعایت نشدن الگوی کشت از مشکلات کشاورزی کشور است

 عباس کشاورز افزود: رعایت الگوی کشت می تواند بخش قابل توجهی از مشکلات کشاورزی کشور را مرتفع کند.
وی ادامه داد: از بهار سال آینده الگوی کشت محصولات کشاورزی براساس مزیت آب و اینکه چه محصولاتی باید در کدام یک از مناطق کشت شود به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه سیاست های وزارت جهاد کشاورزی برای الگوی کشت تا به امروز حمایتی بوده، اضافه کرد: برای کنترل بازار و مدیریت مصرف آب شاید برخی اختیارهای قانونی به این وزارتخانه داده شود.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر وضعیت تولید محصولات استراتژیک کشور بسیار مطلوب بوده زیرا در زمینه تولید گندم و جو امروز به مرز خودکفایی رسیده ایم.
به گفته کشاورز، در سال جاری ۱۱٫۵ میلیون تن گندم و ۴ میلیون تن جو در کشور تولید شده که این میزان در نوع خود یک رکود محسوب می شود.
وی در خصوص کاشت سبزی ، صیفی جات و محصولات جالیزی از کشاورزان خواست تا در این رابطه به برنامه هایی که از سوی جهاد کشاورزی استان ها به آنان ابلاغ می شود، توجه لازم را به عمل آورند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برنامه های کشت محصولات که از سوی جهاد کشاورزی استان ها مدیریت و ابلاغ می شود بر مبنای تقاضای موجود در بازار صورت می گیرد.
کشاورز ادامه داد: میزان متعادل تولید محصولات کشاورزی باید به این شکل باشد که مصرف کننده در سطح جامعه را راضی نگاه داشته و در حق تولیدکنندگان محصولات کشاورزی نیز اجحافی صورت نگیرد تا آنان سود مناسبی را از محل فروش محصولات خود به دست آورند.
وی با اشاره به بررسی کیفیت کود مورد استفاده کشاورزی توسط وزارتخانه مربوطه، گفت: کشاورزان در این رابطه نباید نگرانی داشته باشند.
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در پایان افزود: وزارت جهاد کشاورزی تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ برند کودی را مورد بررسی قرار داده که از این میزان ۳ هزار و ۷۰۰ برند مورد تایید قرار گرفته و یک هزار و ۵۰۰ مورد نیز به تولید کنندگان و جهاد کشاورزی اعلام شده که مورد ابهام بوده و نباید از آن استفاده شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.