کد خبر : 38860
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1396 - 10:01

مشکل کشاورزی عدم اجرای قانون است/کشاورز حمایت نمی شود/برخی کشاورزان از ناچاری کارگری می کنند

عدم اجرای قوانین در کشاورزی مهمترین مشکل این بخش است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی کرمانشاه گفت: عدم اجرای قوانین در بخش کشاورزی مهمترین مشکل این بخش است.

فرزاد امیری در گفتگو با دهقان نیوز با بیان این مطلب افزود: در بخش کشاورزی قوانین خوبی داریم ولی در جای خودشان استفاده نمی شوند و مسئولین بجای اینکه قانون را به نفع کشاورز پیاده کنند به نفع خودشان تفسیر می کنند در حالی که اجرای قانون باید کشاورز محور باشد و در خدمت کشاورز و تولید قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی نیازمند یک قانون جامع است گفت: نتیجه عدم اجرای درست قانون در بخش کشاورزی منجر به لطمات و خساراتی به کشاورزان و تولیدکنندگان شده است. اجرای قانون در بخش کشاورزی نیازمند نظارت بیشتر است و مجریان باید قوانین را بدرستی اجرا کنند تا برای کشاورز و تولیدکننده منفعت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بازار محصولات کشاورزی از وضعیت خوبی برخوردار نیست گفت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی برای تولید خود هدف مشخصی ندارند و صرفا بخاطر اینکه کاری جز کشاورزی بلد نیستند به این کار مشغولند چون اگر کار کشاورزی را کنار بگذارند کار دیگری بلد نیستند و معیشت آنها تهدید می شود.

دبیر نظام صنفی کشاورزی کرمانشاه با تاکید بر اینکه کشاورزان از یک نهاد حمایتی خوبی در بخش کشاورزی برخوردار نیستند گفت: کشاورز در حالی که از نقدینگی رنج می برد ولی از روی ناچاری و با جیب خالی از هر اهرمی استفاده می کند تا تولید کند و به جامعه کمک کند. برای نمونه بعضا مشاهده می شود که کشاورزان از کودهای بی کیفیت و ارزان استفاده می کنند تا تولید آنها تداوم داشته باشد در حالی که این موضوع ضررش به جامعه می رسد لذا انتظار می رود کشاورزان از یک نهاد حمایتی برخوردار باشند تا توصیه های ترویجی بویژه در زمینه مصرف سموم و کودهای کشاورزی که سلامت جامعه به آنها وابسته است را به آنها آموزش دهد.

امیری با اشاره به اینکه کشاورزان در شرایط کنونی انگیزه ای بر ماندن در روستا ندارند به دهقان نیوز گفت: این موضوع باعث می شود که کشاورزان از روی ناچاری و چون حرفه ای جز کشاورزی ندارند به شهرها و حاشیه شهر مهاجرت کنند و به شغل های کاذبی مانند کارگری، باربری و نگهبانی از مسکن مهر روی بیاورند که هم کارهای مقطعی هستند و هم در شان کشاورزان نیست. دولت چندین برابر روستا در شهرها هزینه می کند و ما انتظار داریم ۵۰ درصد هزینه هایی که دولت برای شهر می کند برای روستا هزینه کند تا کشاورزان انگیزه پیدا کنند در روستا بمانند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.