کد خبر : 29651
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1395 - 8:49

متقاضیان تاسیس دامپروری بخوانند

متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند با برنامه‌ریزی لازم، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده تا واحد مورد نظر به آنها واگذار شود.

متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند با برنامه‌ریزی لازم، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده تا واحد مورد نظر به آنها واگذار شود.

شهرک‌های کشاورزی در بیشتر استان‌ها ظرفیت‌های خالی بسیاری برای راه‌اندازی واحدهای دامپروری دارند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعلام این خبر گفت: هم‌اکنون متقاضیان ایجاد واحدهای دامپروری می‌توانند با مراجعه به معاونت امور دام استان مربوطه و پس از احراز صلاحیت، کسب و کار در این زمینه را راه‌اندازی کنند.

سید حمید جزایری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مجتمع‎های دامی در استان‌های مختلف کشور پراکنده هستند، افزود: ظرفیت‌های خالی این واحدها قابل توجه بوده و متقاضیان علاقه‌مند می‌توانند با برنامه‌ریزی لازم، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده تا واحد مورد نظر به آنها واگذار شود.

به گفته وی، اگر چه در حال حاضر مجوز جدیدی برای احداث واحد دامپروری در بسیاری از استان‌ها داده نمی‌شود، اما زیرساخت‌های لازم برای این واحدها از قبل توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی تامین شده و در انتظار سرمایه‌گذاران است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های کشاورزی عنوان کرد: واگذاری این واحدها به شرط توانایی در تأمین علوفه و مهم‌تر از آن ایجاد زنجیره تولید است، به‌طوری‌که متقاضی باید طرحی برای بازاریابی و فروش محصولات خود داشته باشد تا پس از تولید، گرفتار مشکلاتی که هم‌اکنون بیشتر دامداری‌ها با آن درگیر هستند، نشود؛ زیرا مسائل بخش شیرخام و گوشت قرمز بر کسی پوشیده نیست و همگان می‌دانند که رقابت سختی در این بازار حکمفرماست.

جزایری ادامه داد: دولت به لحاظ محدودیت‌هایی که دارد، تنها به طرح گلخانه و پرورش ماهی در قفس، تسهیلات ارائه می‌دهد؛ این در حالی است که در حوزه دام، به شرط ایجاد زنجیره نیز، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که در آن صورت مشکلی از نظر واگذاری واحدها وجود ندارد.

وی درباره طرح‌های شیلاتی تأکید کرد: اکنون طرح پرورش ماهی در قفس، به‌دلیل استفاده بهتر از منابع آبی، در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است. در همین راستا حدود ۱۰ شهرک شیلاتی شناسایی شده و اقدامات اولیه آنها برای تکمیل زیرساخت‌ها در حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و خزر انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.