کد خبر : 1516
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 دی 1394 - 23:34

ماشین آلات کشاورزی فرسوده ؛ نوسازی می شوند

براساس آمارهای موجود، بخش عمده ای از تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی استان فرسوده و نیازمند تعویض است.

دهقان نیوز:
[ad_1]

سهراب سهرابی در حاشیه برگزاری ستاد کمیته فنی گندم کشور در گرگان اظهارداشت: براساس آمارهای موجود، بخش عمده ای از تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی استان فرسوده و نیازمند تعویض است.
وی بیان کرد: بیش از ۲۵ هزار دستگاه تراکتور و حدود ۳ هزار دستگاه کمباین در استان وجود دارد که عمر بالای آنها و تاثیر گذاری فرسودگی آنها در هدر رفت محصولات، نوسازی و تعویض این دستگاه ها را ضروری کرده است.
معاون جهاد کشاورزی گلستان افزود: ماشین آلات فرسوده علاوه بر مصرف بالای سوخت و استهلاک بسیار، موجب ریزش محصول در زمان برداشت می شوند که از رده خارج کردن این ماشین آلات با اختصاص تسهیلات مناسب در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد.
وی به مزارع زیرکشت گندم در گلستان نیز اشاره کرد و گفت: در سال زراعی گذشته ۳۶۵ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص داشت که از این اراضی افزون بر یک میلیون و یکصد هزار تن گندم برداشت شد.
سهرابی بیان کرد: با این مقدار گندم برداشت شده که ۳۰۰ هزار تن بیشتر از سال ماقبل بود، گلستان پس از خوزستان در رده دوم استان های برتر تولید گندم قرار گرفت.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان به برگزاری ستاد کمیته فنی گندم کشور در گرگان نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف اصلی تشکیل این جلسه تلاش برای انتقال دانش نوین به بخش کشاورزی و تاثیرگذاری آن در رشد تولیدات کشاورزی و به خصوص گندم است.
وی افزود: هم اینک ۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان در حوزه چهار شهرستان علی آباد، گرگان ، آق قلا و گنبدکاووس به طرح محوری گندم اختصاص دارد که امیدواریم در پایان دوره سه ساله موفق به بهبود شاخص های تولید این محصول از ۳٫۵ تن در هکتار به ۴٫۵ تن در هکتار شویم.
۷۳۳۱/۱۶۴۸

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.