کد خبر : 28147
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1395 - 9:24

قیمت گندم کیلویی ۱۳۰۰ تومان منطقی است / اگر هزینه های تولید پایین بیاید نیازی به افزایش قیمت گندم نیست

دهقان نیوز / هزینه های تولید در بخش کشاورزی بالاست.

دهقان نیوز / هزینه های تولید در بخش کشاورزی بالاست.

مدیرعامل مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی کشور در گفتگو با دهقان نیوز اظهار داشت: هزینه های تولید در بخش کشاورزی بالاست و همین امر باعث شده تا سود زیادی نصیب کشاورز و تولیدکننده نشود.

سجاد سنجابی با اشاره به اعلام قیمت گندم برای سال زراعی جدید گفت: خرید تضمینی هر کیلو گندم ۱۳۰۰ تومان منطقی بنظر می رسد البته به شرطی که از کشاورز حمایت شود و هزینه های تولید کاهش یابد و یا ثابت بماند.

وی گفت: دولت معتقد است که قیمت خرید گندم باید متناسب با قیمت جهانی این محصول باشد که باید به دولت حق داد ولی دولت باید بداند که هزینه های تولید باید کنترل شود. اگر هزینه ادوات و نهاده های کشاورزی پایین بیاید نیازی به افزایش قیمت خرید گندم نیست.

این کشاورز نمونه با اشاره به افزایش هزینه های تولید در بخش کشاورزی گفت: برای نمونه هزینه کاشت هر هکتار بذر گندم در مزارع گندم بنده در سال زراعی جاری ۱۰۰ هزار تومان، هزینه هر هکتار شخم ۱۰۰ هزار تومان و هزینه تعمیر تراکتور نزدیک ۴ میلیون تومان شده است که بسیار گران است و همین موارد است که باعث می شود کشاورز به سود واقعی نرسد و همواره از قیمت خرید تضمینی گندم ناراضی باشد.

سنجابی به دهقان نیوز گفت: وقتی از کشاورز حمایت نشود و هزینه های تولید هم سرسام آور باشد بنابراین کشاورز انتظار دارد قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یابد.

وی اظهار داشت: در صورتی که قیمت نهاده های کشاورزی روز به روز زیادتر شود و نخواهیم قیمت خرید تضمینی گندم را متناسب با هزینه های تولید افزایش ندهیم، مصداق بی مهری و بی توجهی مسئولین به کشاورزان است. دولت باید روی هزینه های کاشت، داشت و برداشت کار کند و هزینه های این سه مرحله را پایین بیاورد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ب دوشنبه , ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۴۹

استاد با این قیمت نهاده ها و سموم و ادوات چطوری هزینه تولید بیاد پایین
شما کجا زندگی میکنید؟