کد خبر : 45005
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 - 11:49

عدم حمایت از زنبورداری؛ علت از بین رفتن زنبورها

علت از بین رفتن زنبورها از بی غذایی و دارویی، عدم حمایت از صنعت زنبورداری است.

مسئول بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: علت از بین رفتن زنبورها از بی غذایی و دارویی، عدم حمایت از صنعت زنبورداری است.

‌به گزارش ایسنا، دکتر ناصر تاج آبادی در نشست تخصصی پیرامون فرصت‎ها و چالش‎های توسعه کشاورزی دانش بنیان در حوزه زنبور عسل با اشاره به راه‎های دستیابی به اهداف صنعت زنبورداری در راستای انتقال آخرین یافته‎های تحقیقاتی اظهار کرد: کمبود نقدینگی، ارائه تسهیلات، بازاریابی، فروش، تنوع اقلیم و تغییرات اقلیمی و موانع دریافت پروانه فعالیت از چالش‎های این صنعت محسوب می‎شوند.

وی بیان کرد: زنبور عسل، زنبورداری و صنعت عسل به طور مستقیم به موفقیت کشاورزی کمک می‎کنند.

تاج‎آبادی افزایش دمای هوا، خشکسالی، نبود منابع آب سالم برای زنبورها، کمبود دارو، نبود منابع گرده و … را از دلایل کاهش تولید عنوان کرد.

عضو هیئت علمی بخش تحقیقات زنبور عسل موسسه تحقیقات علوم دامی کشور خاطرنشان کرد: علت از بین رفتن زنبورها از بی غذایی و دارویی، عدم حمایت از صنعت زنبورداری است.

وی با تاکید بر اینکه ریزگردها، گرده‎های گلی را که وارد کندو می‎شود، آلوده می‎کند، گفت: همچنین سلامت خود زنبورداران در خطر است چراکه آنان در کوهستان‌ها و مناطق بیابانی هستند و دسترسی به ماسک و سایر وسایل ایمنی برایشان غیرممکن است، بنابراین از این پدیده آسیب می‎بینند که این مساله روی کیفیت تولید ما تاثیر منفی دارد.

تاج آبادی خواستار برگزاری دوره‎های آموزشی،‌ GPS تمامی نقاط و تعیین ظرفیت برای نگهداری میزان زنبور، تنظیم تقویم گلدهی استان و در دسترس بودن آن برای زنبور داران شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.