کد خبر : 30667
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 23:53

ظرف دو سال، کشاورزان ایران را به مرفه ترین اقشار جامعه تبدیل می کنم

ظرف دو سال، کشاورزان ایران را به مرفه ترین اقشار جامعه تبدیل می کنم.

 

یک کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ظرف دو سال، کشاورزان ایران را به مرفه ترین اقشار جامعه تبدیل می کنم.

عبدالحسن مقتدایی گفت: در حالی که اقتصاد بخش عمده ای از مردم کشور از بخش کشاورزی تامین می شود، عدم حمایت از بخش کشاورزی ضربه ای جبران ناپذیر به نظام و کشور است.
عبدالحسن مقتدایی گفت: هر چند که طبق آمارها ٣۰ درصد مردم روستانشین و ٧۰ درصد شهرنشین هستند ولی متاسفانه دولتمردان اغلب فراموش می کنند که بیش از ٨۰ درصد همین شهرها کاملا اقتصاد کشاورزی محور دارند و اگر کشاورزی دچار لطمه شود آن شهرها و مردمان ساکن آن شهرها نیز دچار فقر و عقب ماندگی می شوند در حالی که در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، حمایت از تولید و خصوصا بخش کشاورزی جایگاه ممتازی دارد متاسفانه کشاورزان ما تنها شعار آن را می شنوند و در عمل خبری از حمایت نیست.
وی گفت: اگر به دستورات و سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری ، عمل اجرایی شود بخش عمده ای از بیکاری و فقر در جامعه محو خواهد شد.
مقتدایی افزود: وقتی ما برای اعطای وام به کشاورزان از آنها مطالبه آپارتمان و وثیقه ملکی شهری می کنیم معنی صریح آن این است که کشاورز نمی خواهیم به تو وام دهیم در حالی که دهها روش جایگزین و مطمین تر از وثیقه ملکی برای تضمین بازپرداخت دیون کشاورزان وجود دارد ولی مشکل این است که هیچ دولتی لطف نکرده و اندکی به این روش های جایگزین حتی فکر کند. و بدین منوال بوده است که کشاورزان برای تامین هزینه های جاری خود به ناچار اسیر نزول خواران و سلف خواران شده اند و وام های کلان کشاورزی نیز عمدتا به نام کشاورزان به کام دیگران رفت.
عبدالحسن مقتدایی در پایان گفت: بزودی بسته کامل از اقدامات عملی و فوری که ظرف مدت دو سال کشاورزی ایران را متحول خواهد کرد را اعلام می کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.