کد خبر : 29962
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1395 - 23:07

ضرورت اجرای مصوبه بخشودگی سود و جرائم تسهیلات زیر صد میلیونی کشاورزان

این قشر زحمت کش عملاً از مزایای این قانون محروم مانده اند؟

این قشر زحمت کش عملاً از مزایای این قانون محروم مانده اند؟

 

نایب رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: چرا بخشودگی سود و جرائم تسهیلات زیر صد میلیون تومان برای کشاورزان اجرا نمی شود و این قشر زحمت کش عملاً از مزایای این قانون محروم مانده اند؟

بهروز بذلی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه مشخص نیست عملیاتی نشدن بخشودگی سود و جرائم وام های بانکی برای قشر زحمت کش کشاورزان به نفع کیست گفت: در بهمن ماه جاری مقامات دولتی از تصویب مصوبه ای در دولت خبر دادند که بر اساس آن سود و جرائم وام های زیر صد میلیون تومان بدهکاران بانکی بخشیده می شود و بدهکاران تنها با پرداخت اصل بدهی وام که سالهای گذشته دریافت کرده اند می توانند نسبت به تسویه وام خود اقدام نمایند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه نرخ سود این بخش از وام های معوق از سوی دولت به بانکها پرداخت می شود و بانکها نیز باید جرایم دیرکرد آن را ببخشند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان تهران گفت: شنیده ها حاکی از آن است که رئیس کل محترم بانک مرکزی بخشنامه و دستورالعمل این مصوبه را تدوین و به بانکها ابلاغ کرده است اما چرا در بانکها عملیاتی نمی شود؟!

بذلی افزود: با توجه به اینکه فرصت زیادی تا پایان سال جاری باقی نمانده و این مصوبه تا پایان سال اعتبار دارد و همچنین بازپرداخت مانده اصل تسهیلات توسط مشمولان به طور یکجا و نقدی تا پایان سال ۹۵ باید انجام شود لذا کشاورزان تأکید بر عملیاتی شدن هر چه سریعتر این مصوبه را دارند.

وی گفت: نظر به اینکه یکی از مهمترین معضلات کشاورزان در حال حاضر بدهی های بانکی است که برخی از این بدهی ها بیش از دو برابر اصل وام شده است که با توجه به چالشهای فراروی کشاورزان اجرای این مصوبه سبب حمایت و دلگرمی کشاورزان می گردد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: کشاورزان هر چه سریعتر از این امتیاز بهره مند شوند تا بدهکاران و ضامنین آنها بتوانند با آرامش مشغول تولید شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.